Gå til innhold

Hei, har noen noen gode råd ? :)


nygift med spire i magen nr2

Anbefalte innlegg

Jeg har fått bekreftet at jeg er gravid idag og er veldig nervøs og glad og alt på en gang... det er første gang og alt er veldig nytt...ifølge terminkalkulatoren har jeg termin 6.juli.

Er det noe spesielt jeg må tenke på nå den første tiden ? Spurte om å få en samtale med legen, men det fikk jeg ikke... er litt redd må jeg innrømme, samtidlig som jeg og samboeren har håpet på det en stund :)

Er det noen andre førstefødende her ? En flott side det her må jeg si :)

 

Klemmer fra Heidi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt!

 

Noen nyttige tips kan du finne under forumet 1. trimester. Litt ned på siden der ligger linken: c*c*c*c* NYTTIG INFO 1. TRIMESTER *c*c*c*c

En god start :-)

 

Rart du ikke fikk snakke med lege foresten. Har du forsøkt jordmortjenesten i kommunen din isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja jeg syns det var veldig rart jeg også at jeg ikke fikk snakke med en lege... de sa bare at det var det ingen vits med før i uke 8... følte det som et skikkelig slag i trynet, men er nok mulig jeg overreagerer litt... hehe.. er rimelig nytt det her...

Nei jeg har ikke kontaktet jordmortjenesten... kanskje det er bedre ? Takk for tipset :)

Når har du termin da "blomstre" ? Er det ditt første barn eller ?

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også gravid for første gang, var hos legen min på onsdag og han fortalte meg litt hva som skulle skje fremover, at det ble legebesøk hver mnd fremover, med urinprøve og hva han skulle sjekke.. når det var vanlig med ultralyd og at jeg burde tenke over hvor jeg skulle føde..

Jeg har fått foreløpig termin 2. juli.. Han ville ha meg inn igjen til prøver og lignende om 2 uker..

Folsyre har du sikkert allerede begynt å ta :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært på apoteket og fått Folsyre og noen andre mineraler... :D

Huff det er så nytt at jeg syns nesten det er skummelt, men det er en ting jeg lurer på : Hvor lenge bør eller er vanlig å vente med å fortelle det ? Skal man virkelig holde det hemmlig til 12 uker ?

Og sikkert et dumt spørsmål, men jeg spør jeg :P når regner dem termin utifra ? Alt er så nytt... men spennende... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer.. så kjekt for dere.. tror d e vanlig nå å ikke være te legen før i uke 8.. termin regner du utifra den første dagen i den siste mens og så 40 uke og 2 dager fram.. du finner sånn te venstre lenger ned på denne siden.. ang å holde hemmelig.. du kan jo si d når du vil(eg har allerede sagt te nærmeste fam og venner og har termin 2 juli har eg regnet ut) grunnen te at de venter så lenge er vel at da er den "kritiske" fasen over tror eg..men eg har ikke giddet holde på d så lenge.. i disse førjulstider er det alltid noen fester du ikke kan være me på så da avslører eg meg sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, og gratulerer til deg også...! Tusen takk for hjelpen... er ikke bare bare dette her.. hehe.. Syns det er veldig vanskelig å vurdere det om han skal si det til venner eller ikke... familiene våres har vi bestemt oss for å fortelle det til, men er vanskelig å vite med venner syns jeg... men det er sant som du sier minimagic at det nærmer seg jul og det er julebord o.l. så avslørt blir man sikkert uansett og jeg har SÅÅÅ lyst til å fortelle det... hehe... Kan jo ikke skylde på pencelin i flere mdr heller, selvom det er planen min i morgen da vi skal på fest...hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=)

 

jeg fikk min første jente i mars=)

 

jeg var 3 mnd på vei da jeg fant det ut. du trenger ikke tenke på noe spesiellt, men en ting er sikker!! DU HAR KRAV PÅ LEGETIME!

dette må du huske på. du bør være til legesjekk innen uke 12. uke 17 får du ultralyd=)

 

dette er ikke noe å være nervøs for=) jeg selv er bare 20 år og venter enda en beby i juli=)

 

lille jenta mi var ikke planlagt, men likevel d beste som har skjedd;)

 

husk å ta folinsyr;) det kan være nyttig. bra for fosteret. forebygger skade under veksten. jeg tok ikke det med lillejenta me, ,men det er fordi du skal ta d de 3 første mnd=)

 

lykke til;) dette går bra:)

 

ps: du har gratis legetimer=) anbefaler også å gå til jordmor i nærområdet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi rett på gratis legetimer? Jeg skal til legen på tirsdag, er i min 6. uke nå i følge bim (fosterets 4.uke). Litt greit å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...