Gå til innhold

OH NO!!! Nå blir det krise i heimen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite idag at barneparken til vesla må stenge, som alle andre parker... altfor få barn. Så om 1 mnd er det slutt.....

Jeg er alene m barna som er 2 år, og 2 mnd. Så nå skal jeg virkelig få kjørt meg her!!!!! Da blir det slutt på tid til å tusle rundt på kjøpesenter, slutt på pc, ja slutt på det meste, he he.

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få handlet engang jeg!!!!

Og det verste er jo at snuppa kommer til å kjede seg.. hun trives så godt i parken............. buuuhuuuuuuuu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da vennen. Skjønner du er fortvila, lillesnupp her trasser hele dagen nå, tør ikke å tenke på hvordan det hadde vært hvis jeg hadde to små. Men hva med bhg plass da?

Skrevet

ja er en liten trassigpropp her og ja!! skal ikke kle på seg, ikke bytte bleie, og hvertfall IKKE høre når mamma sier det ikke er lov å hoppe i sofaen og klatre på bordet, he he, da bare ler hun rått, uansett hvor sinna jeg blir, skikkelig frustrerende!!!

Har rett og slett ikke råd til bhg jeg... mister jo kontantstøtten, og bhg koster ca 2700 er det ikke det\ så blir rundt 6000 mindre i mnd enn nå, og det går ikke......blæh.

Skrevet

dytter litt jeg..

Skrevet

er du alene med to små? her i min kommune er det slik at om en tjener under 500 000 i året, får man redusert bhg-prisen. vi er to, men betaler bare 839 kr i mnd i b-hage=)

Skrevet

er alene m to små ja. Ohar ingen annen inntekt enn overgangsstønad. Tjene under 500 000 også får man dekket så mye for full plass i bhg\\\ det er jo vilt er det ikke\\

er vel maaaaange som tjener under 500 000 selvom man er to....\

men vil jo fortsatt miste kontantstøtten da.....

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

uff så leit da, men du vil nok klare det serru,jeg kom meg gjennom det og var i akkurat samme situasjon,både alder og alene ;) man må bare dra med seg skrikerungene på handletur, hva skal man ellers gjør for og få seg mat,ellers får dere bare finne på artige ting hjemme,male,tegne,spille,bake,tur i park, åpen bhg osv.man må være fantasifull når en er alene ja..så kan du jo søke bhg etter nyttår igjen :)

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

på nav får du støtte til bhg,sliter no jævlig med at bhg er dyrt selv når jeg har 2 i bhg og kun har os,men får 2000kr i støtte fra nav men seff mister kontant støtten og må betale 3500kr i bhg,men minsten går kun 60% da. hadde eldstemann i 60% når jeg var hjemme med minsten,det gikk faktisk fint får ca 600kr i kont støtte da :)

Skrevet

huff da. da blir det stressende.

men mener jeg leste da jeg søkte bhgplass til snuppa her, at alenemødre blir prioritert i for holdt til bhgplass. og at hvis man tjener mindre enn en eller annen sum så får man blilligere bhgplass. så selv om du mister kontantstøtten- så er det jo ikke sikkert det blir sååååå mye mindre å leve for i mnd.

tror det står om sånt hvis du søker på kommunesiden, gå rinn på bhg og så ser på virkår:)

og husker jeg ikke heeeelt feil nå, så bor du i bærum gjør du ikke? åpen bhg i Gommerud bhg er kjempe bra:) er jo et godt alternativ det da, for å få litt utløp for litt overskudds barnernergi;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...