~sjiraff~ Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Har to reclinere som er grusomme i fargen men bare helt fantastisk gode å sitte i. HAr ennå ikke funnet noen i noen butikk som er like gode. Så noen som vet hvor mye det koster å trekke de om? Vet det er dyrt, men om det er billigere ennn å kjøpe ny skal jeg vurdere det sterkt )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Jeg har to enkle 50tallsstoler som jeg forhørte meg med ei venninne som jobbet hos møbeltapetserer tidligere om hva sånn ca hun trodde de ville komme på for å trekke om. Hun mente da ca 6000 pr stol inkl stoff, selvsagt ikke en pris jeg kan stole på siden det kommer an på stoffvalg og sånn, men ca. Da droppa jeg det, gitt!! Men moren til ei venninne har faktisk MALT sofaen sin (Lady akrylmaling) med meget vellykket resultat, så det skal jeg også gjøre med stolene mine hvis jeg bare får fingern ut! )
~sjiraff~ Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 6000 kr ja... det var litt vel dyrt ( Malt? Går det ann å male stoff? Blir ikke det stivt og rart?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Har sittet i sofaen og den er helt fin. Selvsagt ikke like fint som en ny, men sinnsykt mye bedre enn den var. Hun maler på med rulle, og ganske forsiktig et fint strøk av gangen, ikke klæsje på liksom. De stolene jeg har er jeg ikke så sinnsykt nøye på lenger (blir det for ille med malingen så har svigermor ymtet frempå om at hun vil trekke for meg, men tror hun tror det er enklere enn det er, jeg har nemlig prøvd selv, hehe), men hadde jeg vært litt mer skeptisk går det jo an å prøve et sted der det ikek synes (under feks). Hun har malt noen stoler også, og de ble litt stive, men der var stoffet under sånn "fløyelsstoff" som var vanlig på 50tallet eller deromkring - sånn med mønster i stoffet på en måte. Sofaen hun malte har "flatt" stoff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå