Gå til innhold

Vil ikke la ham ligge og grine men hvordan roe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gutt på 7 mnd som alltid har vært en drøm å legge.

Hs sa på siste kontroll at en del fikk problemer med legging i 7-8 mnds alder men jeg tenkte "ikke oss!". Ha ha ja.

Han har vært en periode veldig forkjølet og tett i nesen så etter mye grining og utilpasshet så ble det til at vi tok ham inn i stuen og roet ham der. Spesielt fordi jeg var endel alene i en periode og da ble jeg bare totalt utslitt av å gå inn og ut 10 ganger uten at han roet seg. Nå er han frisk og i fin form men har tydeligvis bitt seg merke i at "skriker jeg så ender jeg opp i stuen før eller siden"...Vi har samme soverituale hver kveld, avslutter med flaske og synging før han legges i sengen. Før lå han og pludret litt og så sovnet han av seg selv. Nå hyyyyyler han, gjør seg selv helt oppspilt og når vi kommer inn og prøver å roe ved å stryke, gi smokk osv så er det nyttesløst. Jeg har aldri villet gå fra ham mens han skriker men hva når man ikke klarer å roe? Jeg ender med å ta ham opp, prøve å roe på soverommet, synge, gå litt men det hjelper ikke. Tips?

Nå tror jeg at vi er kommet i en vond sirkel hvor han helst vil sovne på vårt fang i stuen og i kveld brukte vi 1 time på å få ham til å sove...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ha tatt en stol og sittet ved siden av senga hans til han sovna. Og ikke gitt meg selv om det tok to timer! Snakket rolig til han, holdt i handa, sunget osv. Evt holde han litt på fanget inne på soverommet. Gir dere han flasken på soverommet? Si til han at nå er det natt og han må sove, og at du skal sitte litt hos han til han sovner. men det er veldig viktig at du ikke gir deg. Blir sikkert ramaskrik noen kvelder men etterhvert vil dette gi seg. har dere et lite nattlys på rommet? Håper dette ikke bare var tomme råd ;) Husk at bare dere er eksperter på eget barn. Om ikke dette hjelper så spør HS om råd.

Skrevet

Jeg sitter inne på rommet til gutten min om han gråter og ikke vil sove. Stryker han på magen og sier "hysj hysj hysk". Han roer seg ned at dette iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...