Gå til innhold

Gynekolog el. lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, men lurer på hvor jeg skal gå for å følge opp svangerskapet.

Saken er den at jeg jobber hos fastlegen min, litt kjinki syntes jeg...hehe. Jeg har også en forhistorie med min 1. fødsel som jeg syntes det er greit å diskutere med noen som har litt eksperitise.

Kan man følges opp av privatpraktiserende gynekolog f.eks, uten å gå via fastlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg går hos privatpraktiserende gynekolog og er kjmpe fornøyd med et, han har ul på kontoret sm gjør at en får se mer om hvordan fostret utvikler seg. Bakdelen med å gå hos han er at det koster mellom 280 og 480 kr alt ettersom, menjeg synes at det er verdt det.

Skrevet

Tror det kan være verdt de pengene.....Da kan man bare ringe å bestille time, trenger ikke henvisning? Kan de evt. også sykemelde? Tror ikke fastlegen min står først i køen for å evt. sykemelde siden jeg også jobber for ham....hehe.

Har ikke trengt sykemelding i de 2 foregående svangerskapene, men man vet jo aldri!

Skrevet

Opps ser at nicket mitt ble endret...var inne å rotet på brukerinfoen min i stad...hehe

Skrevet

Men vil ikke fastlegen din forstå at det blir litt rart å gå til han, og gi deg henvisning, slik at det blir litt billigere?

Og hvis han ikke står først i køen for å sykmelde, vil han ikke føle seg litt forbigått hvis du ikke sier noe, og dermed kommer med en sykmelding fra en annen lege?

Bare noen tanker jeg fikk, jeg skjønner jo godt at det blir rart å gå til kontroller hos sjefen sin. Kanskje han ville ha forståelse for at du velger en annen fastlege, slik at du kan opprettholde arbeidsforholdet til han, og forholdet lege - pasient med en annen lege?

Skrevet

Jeg betaler ingenting for å ha fødselskontrollene hos gynekologen med ultralyd hver gang. Har heller ikke henvisning fra legen, bare ringte direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...