Gå til innhold

Noen her som har hatt magesår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ler sikkert min søster seg skvett i hjel. Hun nevte istad at jeg muligens kunne ha magesår. Og da setter det griller i hodet på meg !

Har hatt magevondt de siste dagene. Helt øverst i magen som en sviende smerte som kommer og går. Jeg trodde jeg hadde fått omgangssyken i går, men det forblir kun med disse takene. På morgen er det verst eller dersom det har gått lenge mellom hvert måltid.

Så snart jeg begynner å stresse eller bære tungt kommer denne sviende smerten i mellomgulvet.

Det er helt sikkert noe forbigående.. men atte.. dersom.. hvisomatte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg hadde det som deg for noen mnd siden. Det forsvant av seg selv.

Googlet litt og fant mye om magesår og magekatarr... :-/

Skrevet

Der er stor forskjell på hvordan magesår oppleves:

Ofte har man en bitende eller brennende fornemmelse mellom navlen og brystbenet fra én til tre timer etter et måltid. Noen ganger kan smertene også komme under og like etter måltidet.

Smertene kan føles som forstoppelse, halsbrann eller sult.

Man kan vekkes av smertene om natten.

Smerten kan ofte lindres med magesyre-hemmende medisin.

Kaffe og røkt mat kan forverre smertene.

Mange merker imidlertid ikke at de har magesår. Og dessuten er det viktig å understreke at de fleste som har vondt i maven slett ikke har magesår.

Symptomene du har kan være forårsaket av stress... mye på skuldrene om dagen?? Det er leeeenge til jul enda... hihi ;-) God bedring :)

Skrevet

Hadde du det spetakkel? Pfuuh.. Nå ble jeg litt lettet. Gikk du slik lenge?.. Føler meg litt bedre allerede ;-)

Da jeg tok sykepleien hadde jeg alle mulige sykdommer, og hypokonderen i meg bare tok helt styringen .. Humrer..

Stor_smil : Kanskje jeg skal jenke meg ned litt.. he he..

Det kommer nok av stress ja. Det er jeg god på skjønner du !

Det skjer liksom ikke raskt nok !.. Og det er ikke julen sin skyld he he..

Skrevet

Jeg har hatt:)

I en alder av 23 år.....

I tillegg til de symptomene nevn ovenfor, ble var jeg fryktelig kvalm, spesielt etter matinntak.

Skrevet

Nå føler jeg meg bare teit ! Snakk om å overdirve.. he he

Nei, dette er nok ikke magesår.

Kremt..

Takk og pris ! :-)

Skrevet

Ja, hadde sånn ekkel svie i magen, men det forsvant igjen. Jeg unngår i det lengste å gå til lege selv (til min samboers irritasjon), så heldigvis bl det borte.

Skrevet

He he he, nå må du gi deg Hysterika:o)) *lol*

Skal se det går over.... Magesår er vel det eneste du ikke har innbilt deg og hatt nå..*ler og ler og ler*

Goooooood du!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...