Gå til innhold

oj.... stikkpilleproblem, hjelp meg jenter!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klart å kjøpe feil stikkpiller til anniken, de på 125 ml (4-18 mnd)

Hun skal jo bare ha 60 ml.. hun er 2 mnd og ca 4.3 kg

er litt varm og snufsete og sånn...

hva gjør jeg nå da?

deler dem i to eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du ikke gjøre. Kun tbl med delestrek kan deles . Virkestoffet er ikke nødvendigvis jevnt fordelt i tbl. Du må nok ut å kjøpe nye.

Skrevet

Er det ingen matbutikker rundt deg som er åpne? Der har de.

Skrevet

Del dem i to. Jeg gjorde samme feilen, og spurte søstra mi. Hun er farmasøyt og har sitt eget apotek, så jeg regner med at hun vet hva hun snakker om.

Skrevet

Joda du kan dele den i to... MEN IKKE PÅ TVERS... DU MÅ DELE DEN PÅ LANGS ....da blir dosen mer nøyaktig halvparten... Bruk en ren og skarp kniv når du deler den i to.

forstår du hva jeg mener?

Skrevet

Jeg fikk faktisk også beskjed fra legevakten en gang at jeg kunne dele dem... på langs som hun over her sa.

Skrevet

Jeg vet at du kan dele den på langs..som jeg sa over her (..er sykepleier...) :-)

Skrevet

de trenger ikke paracet for å være litt snufsete og varme. la kroppen få ordne opp selv. Gi masse å drikke og kalde kluter. Er feberen over 40 over lang tid, så kan du vurdere paracet!

Skrevet

Hvis barnet har ubehag gir jeg paracet selv om de ikke har feber. Og jeg hadde nok ikke latt feberen være over 40 i lang tid på en bebis som bare er 2 mnd...

Skrevet

jepp men hun har grått i mange timer... akkurat nå er hun rolig, men hun gråter ALDRI på dagen, bare på natta. derfor jeg tror hun har vondt et eller annet sted...

Skrevet

ring legevakta å spør de, da er deu helt sikker:)

Skrevet

Fikk beskjed fra lege at det er bedre å gi febernedsettende ganske tidlig, slik at kroppen får hjelp til å arbeide mot infeksjonen, at kroppen jobber f.eks kun mot bakteriene, og så tar febernedset. feberen..

Motsi meg hvis dette er feil, men dette sa en lege sist vi var på sykehuset!

Skrevet

Gi Paracet om du føler for det. Jeg vurderer altid selv om jeg synes det er nødvendig med Paracet til mitt eget barn, og det må ikke være 40 i feber for å si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...