SommerBris Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hei. Det er første gangen jeg har brukt el tester. Jeg har alltid hatt stabil suklus, og hadde utgangspunktet el 30. Men har i 4 dager fått svake positive tester. Betyr det at jeg ikke har eggløsning da?
Babyønske �� Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Vet du med sikkerthet hvilken dag du har eggløsning? Jeg fant ut at jeg hadde eggløsning 2 dager senere enn jeg trodde(basert på symptomer) når jeg begynte med eggløsningstester. Jeg har også alltid hatt stabile sykluser, men etter litt rot i sommer bestemte jeg meg for å prøve tester. Og da viste det seg at jeg hadde eggløsning på dag 16-17, og etterhvert når det stabiliserte seg, 29 dagers syklus
SommerBris Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Hei, takk for svar. Nei jeg vet ikke ekstakt når jeg har el, men jeg får menstrasjon etter 28-29 dager. Så da må jo eggløsningen være sånn ca på den 14-15dagen?? og er jo på den 16 dagen idag? Men 4 dager med svak test-hva vil det si da????? Den blir ikke like sterk som teststreken.
Babyønske �� Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Hvilken test bruker du da? Det kan være litt vanskelig å tolke de med streker, fikk aldri skikkelig sterke streker, og forstod ikke at den hadde vært positiv før den ble svakere igjen. Så jeg ga opp de og gikk over til CB digital i stedet for. Nå bruker jeg derimot ikke eggløsningstester lenger. Har heller sex annenhver dag i hele den perioden jeg skal ha eggløsning, tror det skal være like sikkert. Min hensikt med eggløsningstestene var egentlig å kartlegge rotete/litt uregelmessig syklus.
SommerBris Skrevet 1. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2007 Jeg bruker sånne strimler fra billigtester. Så trudde det var tingen for å finne el. Kjenner jeg egentlig blir mer frustrert over de testene. Hørt her inne at flere har testet positivt på den, så tenkte jeg skulle prøve jeg å. Er som du sier, har hatt svake tester i 4 dager, og idag ser den enda svakere ut igjen. Så vi får se imorgen om den viser noe annet, for det begrenser seg hvor sent en el kommer da mens er stabil hver mnd. Takk for helpen:)
SommerBris Skrevet 2. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2007 I dag fikk jeg enda svakere test. Dvs at jeg har hatt antydning til positiv test i 4 dager frem til idag. Så enten har jeg ikke eggløsning, noe jeg syns er rart da jeg får mensen hver 28 dag. Kan det være at de testene ikke fungerer slik de skal på meg???
Tomaten Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Går å venter sånn som deg jeg også... Har 30 dg syklus, og skulle hatt el i går med mine beregninger.... Første gang jeg bruker tester denne mnd jeg også.... men har ennå ikke fått utslag... bare svak pos, og da er den jo egentlig negativ... Var på GU hos legen idag, og hun var så snill og tok ultralyd av meg... der så vi at jeg har el like om hjørnet, så det er bare å vente... Tror kanskje jeg får el et par dager seinere enn det jeg har trodd
Babyønske �� Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Har du hatt noen tegn på eggløsning da? Eggløsningsslim/ murring/smerter? Det er ikke utenkelig at du hadde positiv test for 2(el 3) dager siden når streken var sterkest, og eggløsning i går(forgårs).
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Åh, jeg er så forvirret me alt dette.... Jeg pleier få elslim/murringer/litt smerter sånn ca midten rundt hver syklus...Har ganske regelmessig..26/28dager. Kommer el før eller etter jeg kjenner disse tegnene..??pleier va sånn to dager. har også kjøpt strimler på billigetester.no...men redd for som dere sier at de kan være litt vanskelige å forstå...Disse andre testene som d snakkes om...fås de kjøpt på apoteket eller billigetester.no?
Babyønske �� Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Clear Blue digital eggløsningstest får du kjøpt på billigetester.no ja. De er billigest der, 199 for en pk med 7 tester Når de gjelder tegnene på eggløsning er det veldig individuelt når eggløsning kommer i forhold til de. Så det beste tipset er å bruke tester og følge med på syklusen noen mndr. Eller ha sex annenhver dag i de dagene du har eggløsningstegn, det skal jo i grunn være like sikkert
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 da kjøper jeg meg en pakke med cb også på billigetester.no...Lyst prøve få klaff fortest mulig...;)tror også sex annenhver dag er like sikkert:)
Eira2010 Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Jeg har også brukt de billige strimmeltestene, men mest bare for å se når el nærmer seg, fordi de gjerne blir sterkere når el er rundt hjørnet. Tok en strimmeltest først i morges, den var ikke positiv, men nesten (test-streken var ikke helt like sterk som kontroll-streken), så derfor tok jeg en cb-digital etterpå der man slipper å tyde streker. Popper opp et egg dersom man har LH stigning, og jada, egget kom det. Så tror nok det er som noen sier her, at du sannsynligvis har hatt el 12-36 timer etter at testen var på det sterkeste. At de begynner å bli svakere igjen, tyder på at stigningen er over. Det at du har regelmessig mens, er forresten ikke noe sikkert tegn på at du har el. Mensen kommer fordi kroppen forbereder seg på å ta i mot et befruktet egg, men når det ikke fester seg og gir signaler om graviditet, blir slimhinnene skyldt ut som mensen (dvs. at det trenger ikke komme noe egg i det hele tatt for at mensen skal komme). El-tester er heller ingen garanti for at man har el. De viser bare at nå gjør kroppen seg klar til å slippe egget. Om det faktisk ble sluppet, kan man finne ut enten ved å måle temperaturen hver morgen før man står opp for å se om den stiger etter el, eller ved å ta hormonprøver en uke etter antatt el. Det ble hvis et litt langt svar, men håper du ble litt klokere:) Lykke til med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå