Gå til innhold

Hadde du som familie/venn blitt skuffet, om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

planene til noen du trodde du skulle bli invitert i bryllup til, endret hele bryllupet sitt?

Vi hadde tenkt å be mye av slekt og venner i bryllupet vårt, men på grunn av personlige årsaker har vi nå valgt å endre planene våre. Vi vil nå kun be den nærmeste familien, forloverne m/følge og et vennepar utenom(dvs maks 25stk). Vi har også tenkt å ha det på hotell om det er ledig..

Men lurer litt på hva venner og familie vil si no da... Men det er jo vårt bryllup, tenker vi.. Men selv hadde jeg vel blitt litt skuffa om jeg hadde fått beskjed om mulig bryllup, og så blir jeg ikke bedt likevel..

Og hva skal vi si til toastmasteren? Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de som skulle gifte seg hadde gått å sagt at da og da gifter vi oss og at vi ikke må finne på noe den dagen så slikt og så plutselig så blir vi ikke invitert allikevel, da hadde jeg blitt skuffet. Hvis jeg ikke hadde visst så mye om bryllupet å ikke var så nær venn så hadde jeg ikke det. Vi har gått rundt lenge nå å sagt til ALLE at vi skal gifte oss å sagt at denne datoen må ikke folk finne på noe. Hvis vi da plutselig hadde bestemt at, nei vi vil ikke invitere dem allikevel å bare ha nærmeste familie så hadde jeg regnet med sure miner.

Skrevet

Hvis jeg var eneste venn som ikke ble bedt hadde jeg nok blitt skuffet, men hvis dere ikke skal be noen venner må jo folk ha forståelse for det? Dere kan jo heller ta en vennefest senere hjemme hos dere el. noe, en hyggelig samling med venner. Mye billigere det enn å be alle på en bryllupsfest. Vet alt om hvor dyrt det kan bli. Er dyrt å gifte seg gitt! Men hvis det er av andre årsaker (som dere ikke vil fortelle) kan dere jo allikevel si til vennene at det er pga. økonomi, at dere ikke har råd til stort selskap. Det må folk ha forståelse for.

Skrevet

Vi har kun sagt t et vennepar at de er selvskrevne gjester, og de skal vi be uansett... For de vil vi ha der uansett.. Jeg har bare 2 nære venninner, og hun ene er forloveren min, og da vil jeg invitere henne andre også. Sambo har ikke så mange venner.

Vi har nå funnet ut at vi ikke vil ha så stort bryllup pga psykiske problemer (sosial angst bl.a), og det vil vi ikke skal ødelegge vår dag. Og da mener vi at det er bedre å ha et lite bryllup med kun de vi snakker med daglig, enn en hel haug som vi nesten ikke har kontakt med... Selv om noen kan bli skuffet.

Skrevet

Skjønner det veldig godt. Dette skal være deres dag, og man skal ikke ha noe hengende over seg som man gruer seg til på bryllupsdagen.

Vi har valgt å kutte ut brudevalsen av den grunn. Ingen av oss liker å danse, ingen av oss kan danse, og dette er virkelig noe som har hengt over meg og som jeg virkelig har gruet meg til! Var en enorm lettelse når vi bestemte oss for å kutte ut hele den greia. Andre kan gjerne danse, men vi vil ikke. Andre par sier at herregud, det er jo bare en dans, men ikke for oss, vi vil virkelig ikke danse.

Skrevet

Godt å høre...

Nå håper vi bare på at det nye lokalet som vi vil ha, er ledig... Det samme med kirken..

Og så må vi avbestille alt det andre... Uff, for en jobb man har satt seg i... jaja...

HI

Skrevet

Kan dere ikke bruke samme datoen da, selv om dere gjør selskapet mindre?

Skrevet

Jo, vi skal bruke samme dato.. Men må bytte lokale, for det vi har bestilt no, er for stort for de få gjestene vi velger å be no... Og da må vi sjekke om det er ledig på vår dato... U see?

HI

Skrevet

personlige årsaker er vel god nok grunn til å forandre planene vel?

mulig noen blir skuffet,men det er DERES dag,ingen andre!! og deres ønsker skal jo oppfylles,dere trenger ikke tenke på hva de andre måtte si og føle...dagen er deres og dere skal kose dere å slappe av..

og til toastmasteren er det jo bare å si at planene er endret pga personlige årsaker(mer enn det trenger han ikke vite )og at h*n ikke trenger være toastmaster alikevel,men takke for velvilligheten...det bør h*n respektere synes jeg...

uansett; lykke til! det ordner seg nok helt sikkert..(og ikke be masse folk dere egentlig ikke vil ha der...det vil dere angre..)

eller dra på en øde øy med forloverne og gift dere uten oppstyr,da kan jo ingen bli sure pga forskjellsbehandling...

Skrevet

Har snakket med forloveren min om dette da, og hun syntes vi hadde en god plan nå... Så da håper jeg bare kirken er ledig samme dato også.. Lokalet er bestilt, og det blir på hotell :o) Gleder meg mer nå :o) enn med de første planene....

Skrevet

hei!

jeg ble nesten litt lettet på dine vegne nå når dere har ordnet det sånn som dere vil ha det. :-) er så mye bedre å gjøre ting på sin måte og være fornøyd med det, enn å føle seg presset. da mister man lett følelsen av at det er "sin" dag.

samboeren min og jeg har snakket en del om å inngå partnerskap, og ingen av oss har lyst på stor og tradisjonell fest. vi har gått fra stor fest til vennefest til middag med foreldre, forlovere og noen venner til vi bare gifter oss uten å si det til noen. :-D føler oss fri og crazy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...