Gå til innhold

Farlig med kynnere i 20 uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min sa at om jeg hadde kynnere flere ganger daglig nå, så måtte jeg ringe med en gang...

Trodde ikke det var farlig, jeg, så lenge de ikke blir vonde eller regelmessig...

Hadde kynnere sist svangerskap også, men ikke så tidlig som nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kynnere i uke 18... Gikk helt fint det :-)

Legen sa de hadde gått litt bort fra at det var farlig med kynnere og at jeg skulle se på det som god trening frem mot fødselen.

Tror det er vanlig å få kynnere tidligere når man er gravid for 2. gang

Skrevet

Ja de legene. Når det gjelder svangerskap og fødsel er ikke alle like oppdaterte.

Jeg har hatt masse kynnere i alle mine svangerskap, og fått friske barn. men jeg har hatt lette og kjappe fødsler og jordmor mener at det kan jeg takke de tidlige kynnerne for. Livmoren blir veldig sterk, og mot slutten hjelper de med å begynne åpningen mot slutten.

Jeg er nå i uke 21 og har hatt kynnere siden jeg var i uke 14. Og de blir bare sterkere og sterkere utover i ukene kjenner jeg. Jeg har forstått det slik du sier at dersom de blir sterke og smertefulle, eller regelmessige og ikke gir seg, så skal man kontakte lege/jordmor.

Skrevet

jeg har kynnere hver dag fra jeg er ca 16 uker...har hatt mange kynnere før den tid men ikke så kraftige

Jeg har har faktisk veldig ubehagelige kynnere men det er vist ikke farlig det heller..

Ikke for meg ihvertfall for jeg gikk over termin sist jeg ventet barn

Men legen min virka også urolig da jeg fikk en mega kynne når hun lyttet på babyen...rart

Da var jeg vel ca 22 uker

Skrevet

Hvis legen din sier det så hadde jeg hørt mer på han en på andre damer her inne for å si det sånn. Legene tar dette alvorlig/avslappet litt avhengig av historien din fra tidligere svangerskap. Det er ikke farlig med kynnere, men masse kynnere kan føre til vonde kynnere som igjen kan føre til fortidlige rier eller tidlig modning av livmorhalsen. Dessuten kommer det anpå når og i hvilke situasjoner kynnerne kommer, er de stress relatert og kommer i jobbsituasjon kan det tenkes at delvis eller full sykemedling er riktig for noen - og det er det jo bare legen som kan vurdere... Dessuten er det evnt han som henviser deg videre til gyn for sjekk hvis han mener det er nødvendig.

Selv er jeg sykemeldt pga kynnere, de sier det ikke er noe risikosvangerskap, men jeg må ta det med ro og de følger meg litt ekstra opp. - sånn at det ikke skal BLI farlig :-)

Skrevet

Hadde kynnere helt fra starten i forrige svangerskap, og også i dette. Sist trodde de på sykehuset, at jeg muligens kom til å føde 1 mnd tid før tiden....men gutten kom 3 dager etter termin :)

Skrevet

Har selv hatt kynnere en ukes tid nå, på søndag var dem så vonde at jeg hadde problemer med å sitte stille, dem satt både i magen og ryggen og var regelmessige hele dagen/kvelden.

Ellers har jeg bare svake kynnere hver dag som ikke er vonde.

Jeg er nå i uke 9.

Det sies at dem kommer tidligere for hvert sv.skap, venter nå nr 5.

Så vil ikke tro det er farlig.

Skrevet

Har hatt kynnere veldig tidlig begge tidligere ganger jeg har vært gravid...ofte mange og vonde...men fødte etter termin begge ganger.

Nå er jeg i uke 13 å har allerede kynnere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...