jente30L Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 min liker det ikke,vil helst at det skal gå naturlig for seg. forrige fødsel gikk over all forventning og brukte ikke noe da... usikker på denne gang,... noen i samme situasjon?
sydilla Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 aner ikke hva han mener - og er ikke interessert i å vite det heller. Det er ikke han som skal føde :-) Det er din kropp og ditt suverende, uimotsigelige valg!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Tror min kjære hadde respektert mitt valg uansett hva jeg hadde valgt. Har hatt to fødsler uten smertestillende, men hadde nok ikke fått en kommentar om jeg hadde valgt annerledes!
mine små alver... Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Helt ærlig..... Gi typen din et tupp i balla og spør om han vil ha noe for smerten!!!! Blir provosert jeg,det er jo ikke han som skal presse ut en unge. Hilsen en som har født før og vet hva hun snakker om!!
jente30L Skrevet 1. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2007 det er vel ikke noe vits i å bli provosert... han tror jo på dette,og mener det er best for mor og barn ... selvsagt er det jeg som skal føde ,og han støtter meg uansett,men vil helst pga sikkerhet at jeg føder narturlig;)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Han mener at vi tar det som er nødvendig. Han ønsker ikke at jeg skal ha det vondere enn nødvendig. Hvis han hadde nekta meg smertelindring ved behov så hadde jeg dratt han i ballene, og spurt om han ikke ønsket smertelindring også... ;o)
kariuss Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 samboer syns d får være opp til meg å bestemme, men helst ikke i badekar da han syntes det virker så ekkelt, og jeg er helt enig, så blir nok ikke no fødsel i badekar på oss
Hera83 Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Vet ikke hva han mener om det, og det er heller ikke han som bestemmer det. Jeg skal føde=jeg bestemmer!
mamma til 2 små:=) Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Hihihih!!! Ja gjør det hehe! Jeg hadde også blitt forbanna!Hva faen liksom! Min vil jeg skal ha selvfølgelig:=)
jente30L Skrevet 1. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2007 igjen så hnadler det ikke om at han nekter meg!!!! og fødte en gang uten noe og det gikk helt fint!!! var over på null komma niks og ble positivt overraska;)
Mummimamma:-) Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Det har han ikke lagt seg opp i under noen av fødslene, for det er da virkelig den fødendes sak!
*1+1=2 små* Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 tror min kjære kommer til å trygle om at jeg tar smertestillende.....tror å se på at jeg har vondt er det værste han kan tenke seg! hehe redd han skal svime av:P
LadyLuck & Skrevet 1. november 2007 #13 Skrevet 1. november 2007 min kjære vil jeg skal klare meg uten denne gangen også, men det kan han dri*e i, var ikke han som revnet fra a til å og lå å sydde i to timer etterpå.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 Han har faktisk aldri uttalt seg om det, da jeg selv ikke har ønsket noe. Men hadde han prøvd å overtale meg til å la være, dersom jeg hadde følt at jeg trengte det, skulle jeg jammen gitt han en spark i ræva Lett å være imot det - når de ikke trenger å føde selv..hehe...
*1+1=2 små* Skrevet 1. november 2007 #15 Skrevet 1. november 2007 må få lov å spørre: hvorfor skal mannen få ha en mening om dette? Viste ikke at de har noe å si om hvorvidt vi skal ha smertestillende......
jente08&jente2010<3 Skrevet 1. november 2007 #16 Skrevet 1. november 2007 Er jeg som føder, så han har ikke noe han skulle ha sagt der egentlig. jeg er nå førstegangs, så aner ikke hva jeg går til, men hvis han begynner å si noe på fødestua, om at jeg ikke burde ta noe smertestillende osv, kommer jeg nok til å ta en godt tak rundt ballene hans, og spør om han hadde ville hatt noe:) så han kan jo prøve:) min har heller ikke spurt, han vet at det er jeg som føder, ikke han:) hvorfor ligge å ha mere vondt enn nødvendig? da man kan få noe for det??
Niem og Patrick Skrevet 1. november 2007 #17 Skrevet 1. november 2007 Jeg har bestemt meg for å ta det som det kommer, for jeg har aldri født før. Men sambo har sagt at han har ingenting han skulle hat sagt, fordi han aner ikke smerten jeg må gjennom. Og nåååde han om han hadde uttalt seg
Synnøve_Solbakken Skrevet 1. november 2007 #18 Skrevet 1. november 2007 Tenker og tenker....tror ikke han ofrer det en tanke. Sånt overlater han til meg å vurdere. Heldigvis
*1+1=2 små* Skrevet 1. november 2007 #19 Skrevet 1. november 2007 hvis han hadde prøvd seg hadde jeg sagt at han skal klemme ballene sine i glidlåsen til buksa si og ikke faen om han skal få lov til å bruke smertestillende:P Leste i en bok en gang at de før i tiden(husker ikke når eller hvor) hadde mannen liggende i en seng OVER den gravide og hun hadde en snor i hånda som var festa i den ene balla til gubben, hver gang hu hadde rier dro hun i snora:P haha
lille_my:) Skrevet 1. november 2007 #20 Skrevet 1. november 2007 kjaeresten min synes jeg skal ta alt som er noedvendig av smertelindring, men vi kommer bare til aa ta det som det kommer. bor i utlandet saa her er ikke den samme debatten om naturlig foedsel som foregaar i norge tilstede i det hele tatt. man moeter til og med anestesilege to maaneder foer foedsel saa alt er klart om man vil det... tror det er fordeler og ulemper uansett hva man velger!
Arthur Dent Skrevet 1. november 2007 #21 Skrevet 1. november 2007 Jeg må si det har kommet utrolig mange flåsete svar på dette innlegget. Mannen bør få lov til å være en part i fødselen, ha egne tanker, meninger og følelser. Man er i de fleste tilfeller to om å være foreldre, og det er et felles anliggende der man må ha en gjensidig respekt for hverandre. Når det gjelder selve fødselen er det uten tvil mor som bestemmer hvordan denne skal foregå (innen helsefaglig forsvarlighet). Det betyr alikevel ikke at mannen ikke skal få lov til å ha egne tanker om området. Må virkelig si jeg synes synd på mannfolka som blir så til de grader devaluert og ekskludert av enkelte her. Hilsen snart tobarnspappa
UnePune äntligen hemma! Skrevet 1. november 2007 #22 Skrevet 1. november 2007 Kan ikke huske at han noengang har sagt noe om hva han synes om det.
*1+1=2 små* Skrevet 1. november 2007 #23 Skrevet 1. november 2007 mener du det seriøst? Samboern min skal så klart få lov å si hva han mener om hvorvidt jeg skal ta smertestillende eller ikke..men det er da ikke HAN som føder så hvorfor skal han ha noe å si på dette? Hvis du skal opereres så forteller vel ikke andre deg hvor mye smertestillende du skal ha??
Arthur Dent Skrevet 1. november 2007 #24 Skrevet 1. november 2007 Jeg repiterer Når det gjelder selve fødselen er det uten tvil MOR som bestemmer hvordan denne skal foregå (innen helsefaglig forsvarlighet). Det betyr alikevel ikke at mannen ikke skal få lov til å ha egne tanker om området. Må virkelig si jeg synes synd på mannfolka som blir så til de grader devaluert og ekskludert av enkelte her. Hvorfor blir hormonbombene så blinde?
*1+1=2 små* Skrevet 1. november 2007 #25 Skrevet 1. november 2007 men hvorfor skriver du dette da? Dette handler nå OM FØDSELEN så da skjønner jeg ikke helt hvorfor du synes synn på gutta våres fordi vi nekter at de skal få bestemme akkurat dette! Det har da ingenting med andre situasjoner å gjøre hvor gubben har like mye å si som dama, altså hva nøyaktig var vitsen med ditt inlegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå