tonebf Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 sønnen min har hatt astma i 1 1/2år... da fikk vi medisiner, babyhaler(ventolin og flutide) hatt en del innleggelser... så ble han ikke bedre og vi har fått forstøverapparat hjemme med ventolin og saltvann osv.... men jeg er veldig usikker på hvor syk han skal være før han får dette? nå er han tett i pusten, det hører jeg... og han hister, innimellom.... bhg sier at ved aktivitet så hoster han mer syns legen min er så dårlig og gi beskjeder! takk for at du vil dele erfaringer med meg
Sololight Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Eldstemann her har hatt astmadiagnose siden han var 9 mnd, alvorlig grad. Nå er han 12 år og har sjelden anfall, men jeg husker godt når jeg tok i bruk forstøverapparatet...og det var rett og slett når ventoline spray ikke så ut til å ha virkning. For meg var det veldig enkelt å merke, men unger kan jo være forskjellige. Gir de forresten Ventoline i barnehagen? Det er ikke farlig å gi forstøver, så hvis du er usikker, ville jeg gitt han forstøverapparatet en times tid før legging om kvelden. Så får han ihvertfall løst skikkelig opp før natten. Og det kan være greit for deg å se om det blir stor forskjell når du bruker forstøverapparatet. Lykke til:-)
roxanne Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Har barnet ditt så store plager så hadde jeg startet med en gang. Om du tar Ventoline på babyhaler eller forstøver så er det jo samme medisinen, men med forstøver så når medisinen lettere ut i bronkiene (i lungene) i stedet for å legge seg i øvre luftveier og svelg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå