LizzyG Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Er det bedre å spise usunn mat for å få opp kcal til 2500 pr dag, eller er det bedre å ikke spise den usunne maten og heller få et lavere inntak av kcal på en dag?
Carnivale Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Hmhæ? Hva mente du nå? Det er da vel sjelden bedre å spise usunn mat for 2500 kalorier, enn å spise sunn mat og få lavere antall kalorier? Eller er du av de som skal OPP i vekt kanskje? Uansett, så er det jo bedre å spise sunn mat, og heller spise mer av den sunne, for å få flere kalorier? Evnt drikke h-melk istedetfor skumma, smør på skiva, etc...
mayaya Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Det er ALLTID bedre å spise sunn mat! Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med spørsmålet ditt... Men om det er å få mange nok kalorier, for å gå opp i vekt? Da hadde jeg kuttet lettprodukter og spist norsk bondekost.
LizzyG Skrevet 1. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2007 Skal ikke opp i vekt nei. Men man får jo alltid høre at man trenger ca 2500 kcal pr dag for at kroppen ikke skal gå i sparemodus. Men hvis man vet at man ikke har spist mat som tilsvarer 2500 kcal en dag, er det da bedre å spise noe usunt slik at man får i seg ca 2500 kcal den dagen, eller er det bedre å ikke spise det usunne og heller ha lavere kaloriinntak den dagen? Håper du skjønner hva jeg mener nå For å sette det på spissen da: Går man opp i vekt hvis man spiser mat f. eks på McDonalds som tilsvarer 2500 kalorier enn å spise salat som tilsvarer 2500 kcal?
Gjest ->>- Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Med mindre du er undervektig eller i fare for å bli det, er det bedre å spise et lavere kaloriinntak i form av sunn mat enn å insistere på akkurat 2500 kcal. Hvor har du forresten 2500-tallet fra?
meg & to små vampyrer Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Tror jeg ville satsa på sunn uansett. Man kan jo godt hive inpå litt nøtter for å få ekstra energi om man ikke orker mat f.eks, sunt og fullt av kalorier og bra fett.
LizzyG Skrevet 1. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2007 Oki, takk for svar. Har bare alltid hørt at kvinner skal spise ca 2500 kcal i løpet av en dag for at kroppen ikke skal gå i sparemodus. Og at menn skal ha i seg ca 3000 kcal pr dag.
Carnivale Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Mat er jo endel mer enn bare kalorier også da. Mat fra McD på 2500 kalorier vil ha et mye mer rævva sammensatt næringsinnhold enn en salat med 2500 kalorier f.eks. Så nei, det er ikke like bra å spise mat fra McD for "resten" av kaloriene for å få i seg "nok". Lurer forøvrig også på hvor 2500 kom fra?
Sabina og gjengen Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Spis grovbrød, bruk gjerne poteter/pasta som tilbehør. Spis grønt i tillegg, avocado i salaten er f.eks lurt, den er fetende. Fisk er fint, kylling er slankende, ikke spis knekkebrød, men ordentlig brød. Bruk mer smør, rømme o.l i maten og på skiva. Ha gjerne en klatt rømme til middagen. Drikk som de sier over her hel melk istedenfor lettere typer og styr UNNA all mat det står lett på.. Ellers så har jeg ikek så mange tips, lykke til. Ikke gi opp selv om du ser vekta gå opp, og så ned igjen. Stå på... Jeg ga opp og da BARE raste den:/
LizzyG Skrevet 1. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2007 Oki, takk for rådene. Har ikke problemer med vekta, men bare var litt nysgjerrig.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Jeg har alltid hørt ca 2000 for kvinner jeg. Og at sparemodus er noe som da evt kan skje under 15-1600 per dag. Men dette er jo avhengig av kroppsstørrelse, muskelmasse, aktivitet osv...
pøber´n & je Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Det er 1300 KCAL man ikke skal komma under.
LizzyG Skrevet 1. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2007 Hvis dere søker på kalorier + 2500 så får hvertfall jeg opp endel treff. Men jeg leste nå at 2500 kcal er det vanligvis kroppen bruker på en dag, så jeg har sikkert da tenkt at man trenger 2500 kalorier for å ikke gå ned.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 Det kommer an på hvor mye ativitet du er i, hvor gammel du er og muskelmasse. Om du søker litt på "energibehov kvinner" vil du se at man mener det kan variere fra 1900 til 2600 daglig.
* Mamma'n til Ailin * Skrevet 1. november 2007 #15 Skrevet 1. november 2007 Nei, absolutt ikke. Det er mye bedre for kroppen din å få riktig ernæring, fremfor å spise "tomme" kalorier for å komme opp i rundt 2500 kcal hver dag. Sparebluss-modusen slår ikke inn før du går nærmere 1200-1300 kcal. For å opprettholde vekten bør en kvinne ligge på 1900-2500 kcal pr. dag, spiser du under det du forbruker vil du kanskje merke noe vektnedgang. Grove kornprodukter, olivenolje,pasta, nøtter, protein tilskudd osv. er gode kilder for å få i seg sunne kalorier fremfor å spise på Mc Donalds for å komme i "mål".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå