Gå til innhold

Hvorfor slår hun seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3 år slår seg selv når hun blir irritert eller sint!

Er dette normalt eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både ja og nei.

Det kan være en reaksjon på noe...

Går ho i barnehage?

Vis ho gjør det ville jeg tatt det opp med pedagogen der,kanskje de har sett lignende på ditt barn eller at de må følge med.

Også har du narturlige grunner som for eks at det er bare en fase ho er igjennom nå(3 års alderen) at det går over.

Andre barn kaster seg ned på gulvet,hyler i sin skrekk,slår hodet i veggen.

Men det er ikke dermed sagt at i alle tilfeller at det er noe galt som ligger bak det.

Er ikke noe barnespykolog,men jobber med barn.

Skrevet

jeg gjorde det når jeg var liten fikk jeg høre.... hvis jeg var sint osv, begynte jeg å slå meg selv...

det gikk ikke fort over, og nå har jeg skikkeli temperament...(kan være litt for mye til tider) og enda,hvis jeg blir irritert strammer hendene seg,så har lyst å slå meg selv liksom.... fant aldri ut hva dette var.....

men har fått høre at det er flere barn som gjør slik :S

huff dette virket ikke positivt sagt av meg, tenkte bare jeg skulle si at det er flere....

Skrevet

gutfanten min ragere med og brøle og knipe seg sjøl i ansikkt når han blir sikkelig sint og irriterte.....

trur der er "normalt" eg....har sett en del andre unger som reagere med og slå,bite,lugge og dunke seg sjøl.....

Skrevet

ja har sett det før jeg og...er vel normalt selv om det kansje ser litt skrudd ut...skal ikke overanalysere barna heller :)

alle er ute etter en diagnose i dag :)

mener ikke at du er det altså bare sånt generelt,skal bekymre oss for alt...

Skrevet

Hehe..takk for svar! godt å vite at dette ikke er helt unormalt! er vel sikkert enda en måte å prøve å få oppmerksomhet på da!

Hun er jo i trass alderen og har nettopp begynt i ny barnehage,så er vel bare å forvente at de gjør mye rart;)

Skrevet

så en liten gutt på bussen en gang som skikkelig kleip seg selv i ansiktet å på hendene, tok i sånn at han rista...mamman så (ikke overraskende) ut som hu var skyldig i no kriminelt stakkar.... men ungene finner som regel ut at dette ikke er så veldig godt å gjøre, så de slutter som regel med det etter ei stund..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...