Gjest Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hadde kanskje vært noe å ønske seg til jul, om det ikke er for dyrt... =)
Niem og Patrick Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Husqvarna har en til 5990 vet jeg.. men det fins sikkert billigere
Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Oi, ikke noe å ønske seg til jul skjønner jeg ;-p hehe. Får heller spare litt penger til det da...
Athina' Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Betalte kr 500 for min jeg, ny altså. Har dem til 500 - 1000 på mange foretninger som lidl, europris, ideel og mekken. De er gulla god så man trenger ikke ut med flere tusen nei :-)
Babyønske �� Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Kommer vel litt an på hva du skal bruke den til. Men noe billigere enn 1500 er ikke å anbefale, da kjøper du trøbbel. Jeg syr en del og hadde en billig som var kjøpt på Obs!, hatt den i litt over et år men i sommer orket jeg ikke å krangle mer med den, så her ble den byttet ut med en til 6000. For meg er den absolutt verdt pengene, og så varer den forhåpentligvis noen år. Men klart hvis du satser på å få en i gave, så bør det vel ikke være for dyrt.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Ahaa, skjønner... men da får jeg ut å lete litt =) Finner nok noe, og håper det blir ei bra ei...
Babyønske �� Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Det finnes rimeligere som også er bra. Men da ville jeg hvertfall kjøpt et kjent merke, som f eks Bernina, Singer, Husqvarna. Tror Bernina har en som koster 2500, og som sikkert er helt grei hvis du ikke skal sy spesielt avansert
Linaria Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Bernette-serien fra bernina er ikke alt for dyr. Koster vel fra 2000kr eller så, og har de funksjonene du trenger hvis du ikke syr så alt for mye. Du kan selvsagt også kjøpe dødsbillige symaskiner på Clasohlson og elvarehus, men hvis du gjør mer enn å legge opp bukser, så er de relativt ubrukelige. Hvis du vil ha en skikkelig high-tech symaskin er de rådyre. Men de gode gamle symaskinene varte evig. Min søster har arvet en gammel husquarna etter vår mor, som arvet den etter etter sin mor... maskinen er vel 30-35 år (minst), men var en topp-modell dengang og har utrolig mange forskjellige sømmer og funksjoner. Har sett den samme modellen på den lokale husquarna-butikken. Der solgte de den brukt for 2500 (med garanti). Selv har jeg den rimeligste bernette-maskinen, og må innrømme at denne gamle er laaangt bedre enn den nye maskinen min. Symaskin er en av de tingene du absolutt ikke trenger å være redd for å kjøpe brukt. Kanskje du har mulighet til å få flere til å spleise på julegaven din også? Det gjør vi mye i min familie. Da deler vi ikke likt, men alle gir så mye som de har råd/lyst til (f.eks 700, 500, 300, 300, 200).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå