Gå til innhold

han blør under tissefanten....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn på 18mnd blødde under tissen idag(ved roten på tissen) og er stadig sår der..har noen opplevd lignende med deres sønner? skjønner ikke hva det kommer av. skifter ofte bleie(hver 3-4time) og prøver å være flink til å tørke under når jeg har vasket han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min blir også lett sår under tissen, men har aldri begynt å blø. Det blir jo ganske klamt under der når de har på seg bleie, selv om man er nøye med å vaske, så komme det fort sår synes jeg.

Eneste tipset jeg har, er å smøre mye og la de gå litt uten bleie i ny og ne.

Skrevet

Prøv å legge tissen oppover ,kanskje det hjelper,evnt.prøv pudre med litt potetmel.

Skrevet

Å nei, ikke legg den oppover... da blir det jo tiss over alt! hehe

Prøv å la han gå uten bleier noen ganger etter bleieskifte.

Bruk zinksalve etter vasket godt (pass på at det er tørket godt etter vask også selvsagt).

Pass på at bleien ikke er for stram. De blir svett og varm der vettu!

Funker det ikke innen en dag eller to så anbefaller jeg å spør lege eller helsesøster... kanskje de har en bedre krem du kan prøve???

Skrevet

Du må ikkje legge tissen oppover. Då kjem mesteparten av tisset utafor bleia..

Skrevet

Tørk nøye og pudre med potetmel.

Evt kan du bytte ut såpe med Lactacyd, eller la være å bruke såpe og bare skylle med lunkent vann når han har tisset.

Skrevet

La han løpe litt uten klær etter stell slik at han tørker godt + hyppig skift av bleie + sinksalve!

Skrevet

Jeg trodde at gutter skulle ha tissen oppover jeg. Jeg har jente da, så vet ikke så mye om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...