4blir5 Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg blir satt igang i morgen, 13 dager etter termin, og er så spent. Har hørt at igangsettelse kan ta lang tid. Vet at jeg må begynne med en stikkpille fordi jeg ikke er moden. Andre som vil dele sine erfaringer?
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Jeg ble satt i gang 12 dager over, fødte dagen etterpå. Sitter igjen med en fin opplevelse. Fikk én dose modningsgel og så startet det av seg selv noen timer etterpå. Fra jeg ble regnet som i aktiv fødsel (fra 3cm) til han var ute tok det 7,5 timer. Har også hørt at igangsatte fødsler skal være tøffere enn andre, men om jeg får en like lett fødsel neste gang er jeg fornøyd jeg Lykke til i morgen! Tenk, da blir du mor!
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 min erfaring var ikke så positiv... måtte begynne med ballong. Ble satt igang på morgenen på nen fredag med ballong. lørdag fikk jeg modningstabeletter (2 stk) søndag fikk jeg siste modningstabelett, og på mandag tok de vannet.... men da var lillegutt blitt ganske stresset, og måtte hentes ut akutt med keisersnitt på dagen. men det hadde med hjerterytmen hans å gjøre da. Så det tok lang tid her, og jeg fikk rier på lørdagen. (ikke effektive nok, men regelmessige) men min historie er ikke som de flestes, så jeg krysser fingrene for deg :-) jeg ble forresten satt igang 18 dager på overtid.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Dytter bittelitt jeg for dette lurer jeg og på, blir også satt igang i morgen, 12 dager på overtid :-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Jeg har bare erfaring med å bli gangsatt før termin pga. svangerskapsforgiftning. Men det behøver ikke være noe forskjell for er man ikke moden, så er man ikke moden. På meg startet de med en modningskapsel, det hjalp ikke. Så tok de vannet og tilslutt satt de drypp. Hele greien tok 42timer. Da var jeg utslitt. Men jeg har en venninne som ble satt i gang ved hjelp av en modningskapsel og fødte i løpet av 45 min. Så her tror ikke jeg det er noen fasit. Lykke til!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Beklager at jeg spør dumt, - men hva betyr det å bli igangsatt med ballong?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Jeg ble igangsatt 14 dager på overtid med førstemann. Hadde ingen åpning, så jeg fikk 2 stk stikkpiller i 2 omganger, og så ble vannet tatt da jeg var 3-4 cm. Fikk masse vonde maserier. Brukte lystgass som tok de verste riene og akupunktur. Lystgassen fungerte kjempe bra, men jeg synes det var utrolig vondt med akupunktur. Fikk full åpning og hadde pressrier i mange timer, og det hele endte med hastesnitt med full narkose. Nå mener jeg ikke å skremme deg eller noe, men jeg hadde dårlig erfaring med å bli satt i gang. Svigermor ble også satt i gang med begge sine første, og hun synes det var særdeles vonde fødsler. Hun brukte også laaang tid. Jeg lå i tilsammen 17 timer før jeg fikk hastesnitt. Ønsker deg lykke til, og håper du får en fin fødsel med igangsetting.
4blir5 Skrevet 1. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2007 Takk for alle svar! Ser det er mange forskjellige opplevelser, men jeg lar meg ikke skremme, har bestemt meg for at dette skal være min opplevelse så får jeg heller reflektere over det etterpå. Å være skremt over hva som kan gå galt, gjør vel ikke saken bedre. Dessuten har jeg ikke født før, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Dette går bra! *gir meg selv en klapp på skulderen* Lykke til til deg også SIlje, tenk snart er vi mamma!!
Maigullet Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Jeg ble igangsatt 14 dgr over ul.termin med min førstefødte. Var ikke moden, så fikk modningstablett i 08 tida. Skjedde ingenting, så da ble det enda en tablett, og kl.18 gikk vannet. Kl.20 ble det satt igang pitocindrypp, -fordi jeg ikke hadde fått egne rier. Disse kom tett og var veldig vonde,- men hadde ingen virkning. Derfor ble dryppet tatt ned ved midnatt slik at jeg skulle få hvile og bli moden. Den natta lå jeg med egne rier som jeg kunne hvile litt mellom, og da morgenen kom var jeg moden, og de hengte opp nytt drypp kl. 08. Da gikk det mye bedre! jenta kom 12.23 min andre fødsel starta av seg selv, men det dabba av, - så det ble hengt opp drypp da også,- og det er helt andre rier. I alle fall hos meg. De blir mer intense og tettere slik at jeg ikke fikk slappa av mellom. Fikk akupunktur for det, og det hjalp veldig! Anbefales på det sterkeste!! Tror ikke du skal gruble så mye jeg! Når du blir moden så går nok dette helt fint skal du se! Masse lykke til i morgen !!!
Klokka tikker Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Jeg skal bli igangsatt med ballong i morgen kveld, og til anonym som spurte om det: De setter visst et ballongkateter i livmorhalsen for å irritere og sette igang. Jeg gruer meg, særlig fordi jeg må sove på sykehuset. Heldigvis har jeg en mamma som er D-menneske og oppe halve natta, så jeg har alltids henne å ringe.... Jeg var så deppa da jeg ble sendt hjem i dag, hadde 2 på Bishops skala, dvs ikke noe tegn på noe som helst. Er innstilt på at det blir keisersnitt (for å forberede meg på det verste, har gruet meg til evnt keisersnitt hele svangerskapet), men skal jo først gjennom ballongferd og pillekur. Dette blir nok en laaaang helg. Lykke til til dere andre som er 12 dager over (som meg) og settes i gang i morgen. Jeg håper vi alle kan melde tilbake gode opplevelser i slutten av neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå