Gå til innhold

Huff, nå er jeg deppa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat kommet hjem fra barseltreff. De andre barna var så aktive, krabba og ålte seg fram, koste seg med å ligge på magen. Mens mini her som akkurat har lært seg å sitte, satt bare der mens de andre ålte rundt. Følte de andre mødrene synes at mini var treig og passiv og nå er jeg hysterisk for at det skal være noe galt. Hvorfor kan ikke min baby også (7 1/2 mnd) kose seg på magen og krabbe rundt? Liker seg på magen kun i kortere perioder og begynner da å hyle. Ikke noe tegn til krabbing enda...

Trøst, anybody?? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han begynner når han er klar for det:) Ikke noe uvanlig med ham, nei.

Kanskje han trenger å ligge mer på magen, bare og få mye tid på gulvet selvom han blir litt sint.

Skrevet

Kjenner veldig godt igjen den situasjonen!!!!!!!!!! Vet ikke helt når de skal kunne ting men jenta mi har også vært litt senere ute med ting enn "alle andre". Hun snudde seg ikke før hun var 6 mnd og selv nå liker hun ikke å ligge på magen så lenge om gangen. Åle seg gjør hun ikke enda. Og sitte gjør hun heller ikke. Min trøst har vært at hun er veldig nyskjerrig og opptatt av å prøve å snakke sier a-bø og "plystrer". Trøster meg også med at helsesøster ikke har sagt noe om at hun er treg så da er hun nok bare litt sein. Vet ikke om det var noen trøst men kjenner hvertfall VELDIG godt igjen følelsen du sitter med.

Skrevet

synes det er tidlig å kunne sitte når han er 7,5 mnd jeg!! og er ikke alle babyer som krabber å åler seg rundt så tidlig heller, bare tilfeldig at de på gruppa de gjør det. Min gutt satt ikke før han var 9 måneder!!! han ålte seg frem når han var 8 mnd, og krabbet når han var 12 mnd og gikk når han var 15,5 mnd....han er 3 år i dag og er bare en rolig og grei gutt som liker å pusle og drive med hendene sine. slapp av du og nyt det heller;)

Skrevet

Min er 8 mnd, trives på magen, ruller rundt, skyver seg bakover og rundt i sirkel men ingen tegn til kryping, ikke sitter han heller. Tenker at han er litt treig men ikke deppa av den grunn. Det kommer og jeg tenker som så at jeg skal nyte det mens det varer, snart må vi springe etter han hele tiden :-)

Skrevet

Tusen takk for gode svar og oppmuntrende ord. Det hjelper faktisk!

Skrevet

Her skal du få trøst fra en mamma med "turbobaby" som krabbet før hun var halvåret.. Jeg har ofte vært misunnelig, og da mener jeg SKIKKELIG misunnelig på de som har hatt "roligere" babyer en min, de kunne ta seg en halv kaffekopp, jeg måtte omtrent lete under sofaen etter min, det var en utrolig slitsom periode.. Alt kommer til sin tid når de er klare for det :-) Og at han setter seg opp selv er jo veldig bra da :-D Du kan jo legge deg ned på gulvet sammen med han, kanskje det får han til å bli lysten på gulvaktivitet også?

Skrevet

Jepp, kan trøste deg med at det er heeeeelt normalt!! :)

Jeg har ei jente på 10 mnd som ikke krabber, det gjorde ikke søstra heller før hun var året. Noen babyer er slik. Min eldste jente ålte da hun var 9 mnd, krabbet da hun var 12 mnd, og gikk da hun var 14 mnd. Yngste ålte da hun var 8 mnd, og krabber snart nå tenker jeg.

Første bud er å ikke la gutten din sitte - ikke sett han opp. Det er passiviserende. Hvorfor skal han få lyst til å åle, hvis du setter han opp og gir han lekene i fanget? Jenta mi liker også å sitte, men det får hun bare ett par femminutter om dagen. Ellers må hun ligge på magen, og hun må komme seg frem til lekene selv. Babyer trenger å ha motivasjon til å undersøke rundt seg, derfor kan lekene trygt ligge litt unna. Begynn med en halvmeter foran babyen, og hjelp han frem. Kanskje han vil starte med å rulle (gjorde begge mine), og så er den naturlige gangen videre - åle - krabbe - sitte - gå. Det er en veldig naturlig utviklingsmåte babyer har, og vi må ikke kludre til den ved å sette barna opp eller sette de i gåstol. Det gjør babyene passive.

Skrevet

La h#n få utfolle seg og utforske verden i sin egen fart.

La han få sitte å kose seg hvis det er det h#n vil og en dag så er det full fart på gullet ditt også:)

Har du ikke en nydelig liten frisk skapning??

Da trenger du ikke trøst:)

Kos deg med babyen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...