Gå til innhold

Flere som ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

lever etter ul-termin og din egen termin??

Jeg klarer ikke å stole helt på ul-terminen... så jeg lever etter den andre terminen... Flere som gjør det??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det bare en enslig dag som skiller, så spiller virkelig ingen stor rolle. Men går itifra UL termin som er 26 februar til vanlig, er vel det som er normalt når fosteret er målt og sann....

Skrevet

Ja, vet man egentlig skal gå ut ifra ul-termin siden babyen er målt osv.... MEN jeg var på ultralyd i uke 14, jeg var iallefall i uke 14 sa jormora.... babyen målte 8,5 cm fra rompe til hode! Hun målte bra og tok seg god tid!!

Men da vi kom til hva som skulle være ordinær ul-så skulle jeg ha vært 19 uker på vei... men neida... ble satt tilbake 2 uker.. om ikke 3...

Og etter ordinære-ulen var jeg ikke tilfreds med undersøkelsen. Det var tydlig ei jordmor som ikke helt kunne å bruke utstyret som foretok undersøkelsen, og ei jormor bak som satt å kommenterte at hun målte feil (altså for kort). Hun målte fra yttersiden av hodebrusken på den ene siden og innsida på den andre...

Også på 3d-ultralyden i uke 22 så var alle målene større i forhold til terminen...

Det er derfor jeg forholder meg til begge terminenen!!!!

Skrevet

Denne gangen ble det bare en dags forskjell, men de to forrige gangene har jeg blitt satt frem en uke på ul, og det har ikke stemt. - Så jeg har mest tro på mens-termin dersom man har regelmessig menstruasjon.

Skrevet

HAr hatt stort sprik alle gangene og alltid blitt satt ganske mange dager tilbake, 6-16 dager, men det har vist seg at min termin har vert rettest..... men dei to siste er komt 5 dg før TUL så eg tror da at denne lille jenta kommer den 18 og ikkje den 13 som er min eller den 23 som er TUL.... så inne i hodet mit har eg på en måte 3 terminer....

Skrevet

SÅnn jeg ser det så spiller det ingen verdens rolle hva man selv går for, det er en dato som gjelder og det er UL-terminen. Det er den dato sykehuset går ut fra, både ved kontroller og ved spørsmål om igangsetting. Så da blir det liten vits i å henge seg opp i andre datoer, det blir jo bare å narre seg selv.

Skrevet

Jeg fikk samme dag på ultralyden og min egen termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...