Topp 10. Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 lever etter ul-termin og din egen termin?? Jeg klarer ikke å stole helt på ul-terminen... så jeg lever etter den andre terminen... Flere som gjør det??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 For meg er det bare en enslig dag som skiller, så spiller virkelig ingen stor rolle. Men går itifra UL termin som er 26 februar til vanlig, er vel det som er normalt når fosteret er målt og sann....
Topp 10. Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Ja, vet man egentlig skal gå ut ifra ul-termin siden babyen er målt osv.... MEN jeg var på ultralyd i uke 14, jeg var iallefall i uke 14 sa jormora.... babyen målte 8,5 cm fra rompe til hode! Hun målte bra og tok seg god tid!! Men da vi kom til hva som skulle være ordinær ul-så skulle jeg ha vært 19 uker på vei... men neida... ble satt tilbake 2 uker.. om ikke 3... Og etter ordinære-ulen var jeg ikke tilfreds med undersøkelsen. Det var tydlig ei jordmor som ikke helt kunne å bruke utstyret som foretok undersøkelsen, og ei jormor bak som satt å kommenterte at hun målte feil (altså for kort). Hun målte fra yttersiden av hodebrusken på den ene siden og innsida på den andre... Også på 3d-ultralyden i uke 22 så var alle målene større i forhold til terminen... Det er derfor jeg forholder meg til begge terminenen!!!!
Maigullet Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Denne gangen ble det bare en dags forskjell, men de to forrige gangene har jeg blitt satt frem en uke på ul, og det har ikke stemt. - Så jeg har mest tro på mens-termin dersom man har regelmessig menstruasjon.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 HAr hatt stort sprik alle gangene og alltid blitt satt ganske mange dager tilbake, 6-16 dager, men det har vist seg at min termin har vert rettest..... men dei to siste er komt 5 dg før TUL så eg tror da at denne lille jenta kommer den 18 og ikkje den 13 som er min eller den 23 som er TUL.... så inne i hodet mit har eg på en måte 3 terminer....
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 SÅnn jeg ser det så spiller det ingen verdens rolle hva man selv går for, det er en dato som gjelder og det er UL-terminen. Det er den dato sykehuset går ut fra, både ved kontroller og ved spørsmål om igangsetting. Så da blir det liten vits i å henge seg opp i andre datoer, det blir jo bare å narre seg selv.
Gunni_2 Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk samme dag på ultralyden og min egen termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå