Gå til innhold

Har politiet lov til dette?

ツツPhunk har 2 herligeツツ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de lov til å "bryte" seg inn i bilen for å ta skiltene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sitter jo som regel skiltene på utsiden, eller hva?

Skrevet

Jo, men festene var ødelagt så de lå inne i bilen.

Skrevet

Klippe skiltene mener du? Ja, om ikke årsavgiften er betalt, eller det er andre heftelser ved bilen. Om den er stjålet f.eks.

Skrevet

Du klarer ikke å være litt mindre presis i hva du snakker om?

Var det ellers grunn til å inndra skiltene? Hvorfor var de inne i bilen? Ble eier spurt om å åpne den? Var eier tilgjengelig? Etc.

Skrevet

Det er ikke utført kontroll på den.

Eier ble IKKE oppringt.

Samtidig så låste de ikke bilen etter seg heller.

Skrevet

hvor lenge siden er det blitt betalt årsavgift forsikring?

Skrevet

En god stund siden.

Men regner med et det er på grunn av EU-kontrollen.

Men hvorfor kan de ikke ta kontakt i stedet for å "bryte"seg inn?

Skrevet

er det din bil så du vet at de ikke er kommet brev purringer??de er som regle god på å varsle skriftlig..

Skrevet

Ja, det er ikke kommet purringer, men så bor jeg i ei blokk der postmannen er veldig flink til å legge posten riktig samtidig som det er mange "utro" folk som kaster feilsendt post i stedet for å legge det til riktig postkasse.

Skrevet

da ville jeg ringt politiet å spurt hva begrunnelsen var for at du ikke fikk en telefon først.

Skrevet

Hvis ikke årsavgiften er betalt- så ryker skiltene...

Usikker på om de kan BRYTE seg inn, men.....

Sikker på det var politet som tok dem?

Skrevet

Så lenge du vet at eu kontrollen er annethvert år på biler og at siste tallet på bilnummeret er den mnden du skal ha den inn på kontroll og at årsavgiften skal være betalt i mars. Så har du et ansvar å ordne opp selv. Så ikke skyld på andre enn deg selv. Og ja de har lov til å avskilte bilen din hvis du har latt være å betalle årsavgift eller latt være å sende den på eu kontroll.. En annen ting skiltene skal henge utepå bilen og ikke ligge inni som jeg har fått inntrykk av her. Jeg tror heldt nye biler skal på eu kontroll når de er 4 år men ellers er det annethvert år. Som bileier har enn selv ansvar og betalle regninger og ha bilen på verksted og eu kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...