Gå til innhold

SJOKOLADEKAKE RESPONS:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-) før ei stund sia va det ei som skrev inn ei oppskrift på sjokoladekake her. Idag har junior 7 års dag,og jeg har bakt den kaken :-) og må bare si . . . . NYDELIG kake!! Sinnsykt deilig. . . . . . Takk masse masse for oppskrift. . . Huske ikk hvem det var:-) klemmer fra superfornøyd snart tre barns mor!! Noen som har ei deilig ostekake oppskrift forest'n??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter meg opp og håper noen har oppskrift:-) skal bake i morgen tenkte jeg.!

Skrevet

denne oppskriften pleie eg å bruke, veldig god syns eg då=)

bunn:

1boks siba kjeks

125g mykt smør (melange)

knus kjeksene godt, bland m smør og trykk den ned i bunnen på en rund kakeform

Fyll 1:

250g philadelfia ost

125g melis

1ts vaniljesukker

1boks lettrømme

1pakke sitrongele blandet med 2,5dl vann

kjøl av til den er nesten stiv og bland den med fyll 1.

pisk krem (3dl kremfløte) og rør inn i kremblandingen

Hell i kakeformen og avkjøl i kjøleskapet.

Bør stå natten over for å blir skikkelig stiv!!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Heisann!

Har oppskrift på to gode ostekaker. Bunnen er den samme, så starter med den:

Bunn:

Knus 3 dl bixit og bland med 75 g smeltet smør. Stek nederst i ovnen på 175 grader i 8 min. Jeg er veldig glad i bunnen så jeg øker gjerne mengden av både kjeks og smør. Tar det litt sånn på feelingen.

Kake 1:

Rør ut en pakke sitrongele i 2,5 dl kokende vann. La avkjøle til ca fingervarmt.

Pisk en pakke fløte til krem. Bland i en boks cottage cheese, en boks rømme, 125 g melis og 1 ts vaniljepulver. Rør sammen. Bland til slutt i geleen og hell over kakebunnen (som bør ha avkjølt seg litt). La stå i kjøleskapet i noen timer.

Kake 2:

Rør ut en pk sitrongele i 2,2 dl kokende vann (ja, forskjellig vannmengde fra forrige oppskrift). La avkjøle til ca fingervarmt. Pisk en pakke fløte, bland i en boks rømme, en pakke philadelfia, 130 g melis og 1 ts vaniljesukker. Hell over bunnen og la stivne i kjøleskap. Tilbered en pakke gele på vanligvis (valgfri smak, jeg bruker markjordbær). La avkjøle noe før du heller det over den stivnede osteblandingen. Det er viktig at osteblandingen har fått stå og stivne en stund, hvis ikke vil geleen og osten blande seg. La stå kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...