Lille nuffe Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg kjørte jernpanna til svigermor i oppvaskmaskina, og nå er den helt rustbrun! Noen som vet hvordan jeg får den svart igjen???
Gjest Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Smør den inn med olje, så blir den så fin så
LadyLuck & Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 jupp,tips fra min mor. smøre med tannkrem og skylle godt(ikke tannkrem med "biter". Men det var med en Gammel panne
LadyLuck & Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 eller var det kanskje en kobberpanne?! hukommelsensvikter litt, kan ha vært en kobberpanne.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 En kobberpanne ville nok blitt grønn. Men bare lurer litt, hvordan får man for seg å stoppe en jernpanne i oppvaskmaskinen?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 åja, nå ser jeg jo hva du mener ladyluck....hehehe....litt treg i oppfattelsen idag=)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Olje og muligens en del gnikking med det:)
___ Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 la panna stå på lav varme med godt med olje en stund. Tømm den og gni med stålull. Gjenta til panna er OK igjen.
Lille nuffe Skrevet 1. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2007 Takk for gode råd. Skal prøve med olje. Latskap fikk meg til å stappe den i oppvaskmaskina. Skulle forte meg å rydde opp etter mat. Ute av syne, ute av sinn.Hater ting som ikke går i oppvaskmaskina!!
Mrs. Bouquet Skrevet 1. november 2007 #13 Skrevet 1. november 2007 Det vises ikke at den har vært i oppvaskemaskinen om du oljer den godt. Ta utsiden også og tørk over med tørkerull.
Northernlights Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 Jeg har 3 støpejernspanner,og etter hver bruk gnir jeg dem inn med matolje med en bit tørkepapir eller pensel. De er alltid like fine =o) Men de skal IKKE vaskes i oppvaskmaskin.Men det har du jo allerede funnet ut. ;o)
hm hm Skrevet 1. november 2007 #15 Skrevet 1. november 2007 De skal heller ikke i kontakt med stål, dvs at de ikke skal legges opp ned på den avrenningsplata i stål ved siden av vasken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå