Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Er det noen som har erfaring med det? Er førstegangs, og har vært gjennom vellykket snuing av babyen. Lurer på om det kan gjøre at jeg evt føder noe før?
enpå3ogenpå1 Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Oj så bra at det gikk å snu babyen!!! Min baby sitter også i seteleie og jeg skal på sykehuset for å prøve å snu den i morgen. Jeg skal høre med legene hva de sier. Men det kan jo hende det "stresser" ungen så den kommer før da? Hvordan var det forresten å få den snudd? Synes du det gikk greit?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Jeg burde ha ligget bedre - mer rett ut og med bøyde kne. Bricanyl syntes jeg var stressende - men helt sikkert nyttig for å slappe av i livmoren Selve vendingen var først bare ubehagelig (de presser hånda ganske dypt inn i buken for å få godt tak i rumpa). Vondt ble det da hun dyttet rumpa forbi brystbenet men da visste jeg at dette gikk, så jeg holdt ut! Og det er jo kjempeverdt det! Ble noen tårer etterpå, men mest pga den psykiske påkjenningen og så ble jeg jo så glad Babyen var rolig og avslappet etterpå. Lykke til i dag - du må si hvordan det går!
elimor Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Hvor mange uker var du på vei da fosteret ble snudd? Jeg er litt bekymret for om jeg må gjennom det samme, jeg får nok vite det av jordmor på mandag. Jeg er i uke 36.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 37+0 Er i dag 39+0 og han ligger fremdeles riktig HI
enpå3ogenpå1 Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Babyen min ville ikke la seg snu. De fikk flyttet den ca 10 cm, men legen ga opp da den ikke ville samarbeide. Og den skjøv seg raskt tilbake til favorittstillingen sin! Hehe skikkelig vrien og sta! Jeg slapp heldigvis den medisinen som gjør at livmoren slapper av. Og legen tok bra tak ja, men smertene var ikke så illle som jeg har fått inntrykk av. Er ganske øm øverst og nederst i magen. Etterpå snakket vi sammen en stund før jeg ble sendt på røntgen for å måle bekkenet. Men jeg ble klarert for setefødsel (legen kjente det var stort nok, men skal jo være sikker). Ellers mente han at det ikke påvirket termin å få snudd babyen.
enpå3ogenpå1 Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 elimor - jeg er 37+2 idag, når vi prøvde å snu. Får håpe du slipper det, men det var faktisk ikke så ille. Noe det første legen spurte om var om babyen hadde ligget i seteleie lenge, for jo lengre jo mindre sjanse for å lykkes! Min har trolig ligget i seteleie siden sommern, og sjansen for å få snudd er nesten nede på 30%. Men uansett synes jeg det var verdt å prøve det. En vet jo aldri!! Det er også større påkjenning for mor enn barnet i magen. Og man blir overvåket med hjertelyd og ultralyd hele veien, så det er ganske så trygt. Min lot seg ikke stresse i det hele tatt. Men - det beste er jo å få slippe dette! Masse lykke til til deg
*1+1=2 små* Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 godt å høre at du ikke fikk store problemer, men synn at det ikke gikk å snu! Hvordan tenker du på det å føde i sete "EnlitenEN"?? Ønsker deg lykke til:)
enpå3ogenpå1 Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Etter å ha snakket lenge med legen, synes jeg ikke det er så skummelt egentlig. Han mente det ikke er noen større risiko med setefødsel enn vanlig så lenge visse kriterier er oppfyllt (bekken og hode str spesielt). De vil også ha en viss framgang under selve fødselen, så rier bør jo da ikke stoppe opp. De har vel en lavere terskel på å ta KS hvis noen oppstår. Og man får jo full oppbacking hele veien, så jeg føler meg rimelig trygg på dette. Han regnet heller ikke med at babyen vil snu seg, siden den har sittet så lenge i samme stilling. Men jeg må nok venne meg litt til tanken alikevel... skal ihvertfall prøve å holde ut mest mulig smerter, siden epidural (feks) kan gjøre riene dårligere. Skal prøve å gjøre mitt for å slippe KS. Det skal nok gå bra, ut kommer'n uansett
*1+1=2 små* Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 godt å høre at du er positiv:) Dette skal nok gå bra, ønsker deg masse lykke til!
enpå3ogenpå1 Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 tusen takk!! Blir spennende å se når vi får baby da! Det er fullmåne dagen etter terminen vår Og det var da enda fler som har termin den 23?
*1+1=2 små* Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 ja tror det var flere! hehe jeg satser veldig på at nurket kommer før...er såååå lei*sukk*
enpå3ogenpå1 Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 mener det var en elli-karamelli ihvertfall?????? Men hun har jeg ikke sett på en stund. Jeg er faktisk ikke så lei enda, svangerskapet har vært så greit hele veien. Har litt begynnende bekkenløsning, men det skal jeg fint klare å leve med. Blir sikkert bedre den og, nå som jeg er i permisjon og slipper å stresse rundt på jobb. Nå skal jeg liksom bare kose meg hjemme, sy trekk til voksi'n og stulle og stelle. Men håper ikke bebisen har det for godt inni magen, for no særlig over termin vil jeg jo ikke!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå