paperworld Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg jobber på et serveringssted. Det går i ett hele dagen (fra 10.30 til 19.00 hver dag), så jeg får aldri tatt noen pauser, ikke engang for å spise. Det er veldig stressende, og flere ganger daglig må jeg løfte steintunge kasseroller, gastronormbakker o.l. Det er også mitt ansvar å få varene på plass når de kommer (bruskasser, kjøttesker osv.) Jeg har snakket med arbeidsgiver, og de kan omplassere meg til kontorarbeide en dag i uken, og så har vi funnet ut at jeg skal søke svangerskapspenger for de resterende fire. Tror dere det kommer til å gå? Det som taler i mot, er at jeg for eksempel bare er ni uker på vei. JM kommer kanskje til å synes det er tidlig å slutte helt med serveringsjobben og bare jobbe på kontoret? Det er bare så utrolig tungt, at det er en kamp å komme seg gjennom hver dag. I tillleg har jeg lavt blodtrykk, så jeg går i svime. En annen ting er at det kanskje ikke er en "direkte fare for fosteret", det er jo ikke akkurat som om jeg jobber med kjemikalier heller... Skal bestille time hos JM for å spørre om hun kan hjelpe meg å søke, føler bare at jeg må forberede meg litt først.
Leontine Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Vil anbefale deg å gå inn på http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside/vis.html?tid=28194 http://www.arbeidstilsynet.no/c26987/skjema/vis.html?tid=28135 og lese om dette. Du trenger ikke slutte å jobbe, men arbeidsplassen skal legge til rette for deg slik at du ikke utsetter deg eller baby for skader. Dersom de ikke mener de kan gjøre dette, kan du bli gående hjemme retsen av svangerskapet med svangerskapspenger.
paperworld Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Takk for svar. Har sett på de sidene allerede, og på Nav sine sider. Som sagt skulle jeg ikke slutte helt, men være på kontoret en dag i uka. De andre dagene kan ikke tilrettelegges, da måtte de ha leid inn et ekstra menneske til å avlaste meg, og det trengs bare èn person der, ikke èn og en halv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå