Gå til innhold

Ha lue på i bil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jenten min 4 uker og vi skal snart på en 2 og en halv times kjøre tur...selvfølgelig med stopp:)

Men skal hun da ha lue på i bilen? Vi pleier å ha air condition på 20 grader i bilen...

Og hvor mye klær skal de små egentlig ha på seg i bilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

det kommer ann på hvor tykk luen er. ;)

Skrevet

Kanskje greit å tenke litt på hva du har på deg selv? Ville ikke hatt den varmeste lua på, men kanskje en tynn bomullslue ikke er så dumt!?!

Vil ikke du sitte uten en jakke på deg, vil sikkert ikke babayen din det heller, bruk sunn fornuft så går det nok bra. Er jo bare og kle av og på underveis om babyen din ikke er komfortabel! :)

God tur;)

Skrevet

Hei:)

En tynn lue er kanskje greit når hun er så liten? Så ville jeg hatt på en tynn fleece utenpå-dress ( el noe lignende), og heller hatt et godt fleece pledd eller noe som du kan legge over henne og bare løfte av i ny og ne om hun blir varm!

Skrevet

Det er ikke nødvendig etter min mening. Hvis lua detter ned foran øynene, så blir det grining;)

Skrevet

Takk for svar..da bruker jeg sunn fornuft jeg da,hehe...man kan jo bli helt gal av å gå rndt å tenke på alt man KAN gjøre galt osv,hehe:)

Skrevet

Et lite tips:

Man får kjøpt slike morro-"plater" med figurer og slik på i enkelte butikker. Disse monterer du bare på seteryggen ( hvis du har bakovervendt babysete da?). Jeg kjøpte en slik i går, er et akvarium med fisker der, sterke farger, bilde av en stor grønn frosk, hehe, og det beste er at øverst er det speil slik at dere kan se jenta i bilens sladrespeil!=) Har ikke prøvd den enda, men tror nok den faller i smak=) Noe og se på for de små, i tillegg til at dere forann ser om hun har det bra!

Og...det BESTE av alt..jeg ga kun 299,. :D

Skrevet

Spørs jo.. men har man det litt varmt i bilen, holder det med en tynn bomullslue.. er det litt kaldt er det greit med en tykkere lue. Ligger babyen i en tykk kjørepose, er det nok med en body med armer og en strømpebukse under.. er posen tynnere tar man på litt mer klær. Bruker man ikke pose er enten en tynn fleesedress eller et teppe over en lettere kledd baby. Det viktigste er å kjenne etter hvordan temperaturen er i nakken og om h*n er varm eller kald sånn generelt..og prøve seg frem med klærne. Noen barn er mer varmblodige mens andre er kaldblodige. Kle av eller på underveis på turen. Viktig å ikke overkle barnet, ha heller for lite klær på inne i bilen enn for mye.(pga faren for overoppheting) Er det en lang biltur på over en time bør en heller kle på babyen mer klær rett før man er fremme, når dere skal ut av bilen og ut i kulden. Da slipper babyen å kaldsvette pga temperatur forandringen og dermed unngår å bli syk.

Ble visst et laangt og komplisert svar dette..men husk: Det er din baby, og du vet best:) Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte det på en butikk som heter "Engler & Cowboyer" på CC på Gjøvik! Der selger de alt av baby utstyr, veldig bra butikk. Man får sikkert tar i på andre butikker også :)

Skrevet

Merket på produktet er Tiny Love. Står fra 3 mnd, men det spiller jo ingen rolle på slike ting da sikkert..sikkert bare mer morro for de over 3 mnd, men alle barn er ulike! Så alle butikker som selger det merket har sikkert dette produktet:)

Var ikke meningen og være anonym da.. hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...