Mamma på heltid Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hei dere. Jeg har blitt rammet av den store miljøangsten. Som mor føler jeg også at jeg har et kjempeansvar for å bevare jorden vår for fremtidige generasjoner. Jeg har tenkt til å opprette en egen organisasjon "Mødre mot klimaendring" som skal drive med opplysning og med konkrete forslag til hva vi kan gjøre. Synes dere dette høres ut som en god ide?
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Det høres veldig interessant ut, det er dette jeg studerer på universitetet i Bergen og har sett på "nært" hold hva som er i ferd med å skje med klimaet vårt. Go for it!!
Mamma på heltid Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Ja. Det ser jo ikke så lyst ut og mødre har jo verdens beste motivasjon til faktisk å handle. Vi må begynne med oss selv og også påvirke politikerne.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Jeg synes kanskje det er andre saker som er vikigere for oss "mødre" å bry seg om. For eksempel fattigdom og nød i U-land... Legger ved link til en artikkel som stod på dagbladets hovedside i går: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/10/30/516673.html
Mamma på heltid Skrevet 1. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2007 Disse tingene har jo sammenheng. Hvis ikke vi klarer å snu trenden vil vi oppleve enorme ødeleggelser, ekstremvær oa. Tenk f.eks på Bangladesh. Millioner av mennesker er truet pga flom. Bangladesh er et land som ligger lavt i terrenget og etterhvert som vannstanden øker vil vi få millioner av miljøflyktninger.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Ja det er fint med oppmerksomhet rundt saken. Men for min egen del, tror jeg at klimatiltak har så små effekter, og er ekstremt kostbare, at det kanskje hadde lønt seg å bruke penger på medisinsk forkning, og utvikling av bærekraftig matforsyning til plasser på jorden som trenger det. Klimaet er naturlig i svingninger, og tropiske stormer og flommer kommer til å skje de nærmeste 100vis av årene uansett hvilke tiltak vi setter igang. Da er det bedre å prøve å lindre følgende av slike katastrofer. Men det er mitt synspunkt da;)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Ja, Mamma på heltid - flott inititativ!! Så enig, hvis ikke vi tar ansvar...hvem da?
Gjest dagdrømmer Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Flott initiativ!! Prøver å være litt miljøbevisst i hverdagen men har mange uvaner å ta tak i. Vil dessuten gjerne lære barna mine fornuftige forbrukervaner uten å skremme vannet av dem. Jo flere som gjør litt jo bedre!! Og mye handler om små ting som ikke trenger å koste mye verken penger eller arbeid!
kokosyklus Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Helt enig!! Min første fanesak: man bør vurdere tøybleier! de vaskes i vaskemaskinen , skal IKKE kokes i kjele som så mange tror. Vi skal ha tøybleier, men supplerer med vanlige bleier innimellom. Ved barnevakt osv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå