Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Kan vi i 3tri ta folat?? Vet det står i 1tri, men kan vi ta i 3????
mamma75 Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Du kan ta det, men hva er poenget? Kun viktig de tre første månedene for å forebygge ryggmargsbrokk. Hvis du tar multivitaminer, er det folat i det..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Mener du som kompensasjon for at du ikke tok i 1.tri? Det kan du ikke. Men det er ikke farlig å ta folat i 3. tri, jeg tar multivitamin som inneholder folat, så jeg har tatt det hele svangerskapet. Men det viktigste er at du tar det i 1.tri.
Maigullet Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Det går helt fint det!! Folat er jo ikke skadelig, - det er bare det at mangel på det kan føre til ryggmargsbrokk, og når du er over 1.tri så er den faren over.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Jeg har bestandi tatt det for det hjelper på hår og negler..Men nå mister jeg alt håret å neglene fliser seg bare opp og knekker. Å bvitaminer er det eneste som hjelper.
Erisa* Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Folat trenger vi for å lage nye røde blodceller, og ganske mange gravide og nybakte mødre har lite folat. Derfor har vi blitt anbefalt å ta folat under hele svangerskapet på skolen (legestudiet). Men det holder med 0.2 mg daglig når man er ferdig med 1.trimester. Det er et vannløselig vitamin, slik at det kroppen ikke trenger, tisser du ut igjen. Så bare ta folat! I de fleste multivitaminer er det den anbefalte dosen av folat, så det holder lenge:)
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Har spist folat i masse år, pga eksem. Det viser seg at jeg mangler det vitaminet i huden. Jordmora mikunne fortelle at det nå forskes på om vi har for lite folatrik kost i norden, og at alle egentlig burde spise folat. Spis det med god samvittighet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå