Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kommet hjem fra legen og hadde utslag på sukker i urinen. Må tilbake i morgen for glukosebelastning med tanke på evt diabetes. Jeg ble helt satt ut, selv om jeg med fornuften vet at dette ikke er verdens undergang, og med riktig oppfølging ikke nødvendigvis farlig for hverken meg eller barnet,ble jeg helt på grinern og måtte bare komme meg hjem fortest mulig. Lurer veldig på om noen har noen erfaringer om dette, evt noen oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var å tok glukosebelastning i går...pga pappa har diabetes..synes det er veldig greit å vite om jeg ligger ann til å få det..

Skrevet

Hvordan gikk det da? På legekontoret forberedte de meg på at testen kunne være litt kvalmende - hva syns du? Håper du ikke er disponibel for dia :)

Skrevet

jeg hadde utslag på sukker i urinen 1 gang, var til glukosebelastning et par dager etter å den viste seg å være fin!=)

det trenger ikke å være at du har diabetes, det kan komme av at du har spist mye sukker dagen før du leverte urinprøve, det er det som mest sansynelig har skjed meg=)

legen sa også at det bare kunne være "filteret" som skulle stoppe sukkeret i å gå ut i urinen,bare var blitt litt dårligere nå som man er gravid..det var vistnok vanlig!

ikke ta sorgen på forskudd, kjenner akurat den følelsen du sitter med nå!

lykke til, håper det bare var et engangsutslag på urinen din=)

Skrevet

Jeg måtte faste i endel timer før, så magen var helt tom da jeg fikk det glasset med SØTT å drikke..Smakte forferdelig! Babyen i magen fikk sukkersjokk stakkars. :(

Skrevet

Eg har fått påvist svangerskapsdia og det går heilt fint.... måler meg 2 dager i uka fem ganger i løpet av dagen.... spiser det meste, ikkje snop da... eller rett etter lunsj f.eks tåler eg en bit sjokolade... har kutta ut melk og tar kalsium isteden for, litt grovere brød... ikkje så drastisk egentlig men eg har verdiene underkontroll og går ned over ivekt faktisk...

Drikker brus(sukkerfri ) og spiser chips og middager som før... bare mindre poterer ol og mer grønsaker.

Etter fødselen er det borte hjå dei fleste men en skal ta ny test etter tre uker... og så er eg vist litt disponert dor dia 2 seinere i livet men det gjelder vel dei fleste av oss i Norge

Skrevet

Takk for svar jenter! Får bare vente og se hva morgendagen viser...

Skrevet

Jeg fikk utslag på glukose i urinprøven rundt uke 30, med tre kryss, dvs. den høyeste scoren. Legen tok blodprøve umiddelbart (jeg hadde ikke spist frokost, så de kunne ta såkalt "fastende prøve"), og alt var fint. Legen sa at det ikke var noen grunn til bekymring. Har ikke hatt glukose i urinen etter det (er nå i uke 38). Det var i følge legen ikke uvanlig at urinprøven kunne gi sånne utslag uten at man dermed har svangerskapsdiabetes. Nå¨skal det legges til at jeg hadde spist en stor godtepose før jeg la meg kvelden før jeg skulle til legen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...