Gå til innhold

overtidskontroll i dag. Hvordan gikk det med dere andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig, 12 dager over termin kom den Ostore dagen for overtidskontroll. Junior har det bra, er ikke overdimensjonert stor som jeg frykta og har ikke ett vanvittig hode. Jeg er fortsatt ikke moden, men blir satt i gang i morgen og må da ha stikkpiller for modning først. Gruer meg litt for at det kan bli en veldig lang fødsel, men håper alt går bra og at jeg kan klare å føde uten epidural slik jeg hadde planlagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 dager her også...

Var inne til kontroll hos jordmor i går kveld, skjønte ikke helt hvorfor egentlig, og hadde overtidstime hos lege i dag. Alt så bra ut med babyen, men ingen modning. Fikk 2 på Bishops skala. De skal sette inn et ballongkateter(!) i morgen kveld som jeg skal sove med. Har aldri hørt om ballongkateter i livmorhalsen før, men det skal visst utvide og irritere så det blir åpning. Trodde jeg skulle få stikkpiller, trodde det var vanlig. Hm... Høres ikke spesielt behagelig ut. Fødsel er jeg liksom innstilt på, men ballongkateteter?

Ble skikkelig skuffet da det ikke var noe modenhetstegn. Håper fødselen setter i gang i natt, men det er vel lite sannsynlig.

Skrevet

Har du født med keisersnitt før? I de papirene jeg fikk fra sykehuset sto det at de som har født med keisersnitt før ofte fikk ballongkateter. DEt er de to måtene de modner livmorhalsen på enten ved stikkpille eller ballongkateter, det praktiseres sikkert bare forskjellig rundt om i landet. Så det er sikkert ikke noe verre enn stikkpille, de ville jo ikke brukt det dersom de ikke hadde gode erfaringer med det. Det går nok så bra!

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord! Det går helt sikkert bra, men jeg ble litt skuffet da jeg måtte reise hjem med bagen igjen. Fikk beskjed i går om å ta med den.

Jeg er førstegangsfødende, men jeg har mast veldig om de tre keisersnittene til søs. Sånn jeg har forstått det er ballongkateter første steg - så stikkpiller. Legen garanterte meg baby senest på mandag... Det er jo ikke lenge til, men det føles lenge.

Jeg hadde kanskje håpet at de kunne "strippe" meg i dag, men om jeg forsto det riktig må det være litt modning for at de skal gjøre det?

Jeg håper det ikke er verre enn stikkpiller, men skal jo sove med den greia natt til lørdag.

Hvor i landet skal du føde? Jeg skal føde på Buskerud, så det er jo mye kjente ansikter der etter jordmødrene på TV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...