LINDA*** Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Vår sitter kjempefint i vippestolen, men er jo ikke heeeelt stødig uten støtte da hvis han sitter andre steder. Når satt din godt uten hjelp? Ikke meninga å "presse" han til å sitte, men tenkte kanskje å kjøpe en stol han kan sitte i ved bordet når vi/han spiser:) Hvilken stol er ok? Har dere no bilde/link? Så en på IKEA, plain vanlig. Ikke no krimskrams.
bbm med ei lita prinsesse:) Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Jeg har tripp trapp stol fra Stokke til mi datter som nå er 7måneder. Begynte med den for en månedstid siden. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2400203&plassering=SPESIAL&style=popup Her ser du i allefall et bilde av den. Di er ikke av di billigste så kan være noe enn kan ønske seg i julegave da. Jeg hadde selv den som mi datter bruker nå da jeg var mindre. Denne bruker barna til etter di har begynt på skolen. Håper du finner noen:)
LINDA*** Skrevet 1. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2007 Aa.. Den klassiske;) Var ikke helt sikker på om det var noen som brukte den fra "dag 1" i den sittende verden, hehe. Tuden takk for tips!
bbm med ei lita prinsesse:) Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Hvor gammel er ungen din da?? Hun satt i vippestolen å fikk grøt i starten da. Så vet jeg om dem som evn bruker bilstolen og har dem i oppe på bordet da når dem spiser
ღDidrikmamsenღ Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Didrik hater vippestolen sin for tiden han, så vi skal ut å shoppe stol snart vi ja. Regner med å gå for kiddo. Litt mindre enn tripp trappen, men samme prinsippet. (også kan den henges opp når den ikke er i bruk)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Altså, han sitter ikke selv enda, men sitter ganske støtt når vi holder han. 6 mnd i morgen
bbm med ei lita prinsesse:) Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Begynte med tripp trappstolen ved 6måneder jeg. la en pute bak ryggen hennes, bruker den fortsatt
Gjest Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Iflg fysioterapeuten på 4 månederskontrollen, så sitter de ordentlig uten støtte, den dagen de setter seg på rompa etter å ha stått oppreist inntil noe. Og med stått oppreist, så mente hun at de skulle ha reist seg/dratt seg opp selv. Ville holdt meg til vippestolen en god stund til. Og ikke la han sitte oppreist med støtte- mener ikke når dere holder han, men ikke la han sitte støttet opp med puter. Klarer de ikke å sitte stødig selv, så er de ikke sterke nok til å sitte enda.
snartmammapåny Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Småen begynte å prøve å sette seg opp selv for litt over en uke siden (da var han 6mnd og 1uke). Hadde ikke prøvd å la han sitte før den tid. Prøvde å hjelpe han opp i sittende på gulvet, og jammen kunne han ikke sitte selv. Så nå sitter han, jeg er litt nervøs for at han skal falle, så passer på, men han sitter veldig lenge og stødig selv da. MEn plutselig så hiver hans eg til en av sidene og da går det somregel med et brak i bakken. Aner ikke hva som er normal alder for sitting selv jeg, men er nok individuelt. Småen var 6mnd og 2uke da satt han gasnke så stødig.
Xzux Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Når jeg var til på 6 mnd.kotrollen sa han at det var velidg skjeldent at barna satt støtt selv når de var 6 mnd.. På 3 mnd hadde han sett 1 som hadde gjort det:) Spurte ikke når man kunne forvente det jeg, men er vell individuelle forskjeller:)
LINDA*** Skrevet 1. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2007 Ok. Jeg bare tenkte hvis det var noen her med barn som satt. Om de husker når de var 100% stødige, liksom;) Om han ikke kan sitte før han er 10 mnd, så ok. Bare er usikker på hva som er "vanlig" rundt om:)
mor til Prinsesse N Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 Min datter satt stødig når hun var litt over 6mnd, men hun er litt tidlig ute. jeg spurte helsesøter da hun var 6md om hun kunne sitte i slik stol, da sa hun at dem kunne sitte den tiden det tok å gi dem mat. jeg har kjøpt den som man gjør om til stol og bord - og høystol. kjempe kjekk syntes jeg, da kan hun sitte å grise litt selv også.. men brukte vippestolen fram til den nesten gikk istykker også, brukte en mer enn høystolen.
MissAntrop Skrevet 1. november 2007 #15 Skrevet 1. november 2007 Vår jente sitter stødig som fjell nå og er 7 mnd. Hun begynte vel med det for et par uker siden. Ser hun henter seg inn om hun holder på å miste balansen. Hun klarer ikke å sette seg opp helt selv enda, så her er det vi som har vært "dumme". Det begynte med at hun fikk sitte i Tripp Trapp stol til måltider (med egen babypakke, dvs bøyle og pute), og så var det visst bare så moro. Det kjedelige er jo at hun er sutrete hvis vi legger henne på gulvet - hun vil sitte å ha oversikt.
snoopy_me Skrevet 1. november 2007 #16 Skrevet 1. november 2007 Min gutt satt kjempestødig fra ca 6mnd.. Han vil helst ikke ligge på gulvet, men sitte.. Så jeg lar han ofte få det. Men ikke hele tiden. Han kan ikke åle seg heller enda, og setter seg ikke opp selv.. Men har rak rygg og henger ikke framover som en potetsekk,. Derfor synes jeg det er greit.. Han har sittet i høystol å spist fra han var cirka 5mnd.. men kun kort tid.
MissAntrop Skrevet 1. november 2007 #17 Skrevet 1. november 2007 Akkurat sånn som det er her det, Pennelopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå