Gå til innhold

Å være hyperallergisk i barnehage!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til en som går i barnehage og er hyperallergisk. Har 4 ganger hatt så alvorlig anafylaktisk sjokk at vi har havnet på sykehus.

Ja barnet mitt vet at det er allergisk mot egg, fisk, soya, raps, oliven, melk, kanel, belgfrukter, sitrus, epler, nøtter i alle varianter, dyr, 3 typer pollen o.s.v. o.s.v.

Men en på 4 år vil veldig gjerne være som alle andre barn. Vil veldig gjerne spise det andre kan og skjønner ikke at det kan være små spor av nøtter i kjeks.

Mitt barn kan faktisk få et anafylaktisk sjokk av at noen spiser fisk i rommet, eller spiser egg. LUKTEN t.o.m gjør han syk.

Ja det finnes medisiner for allergikere. Mitt barn får dette hver dag, men den har null virkning hvis mitt barn kommer borti majones som et annet barn har feks tørket borti bordet. Da trenger barnet mitt medisinsk hjelp så fort som mulig. Det er snakk om minutter.

Synes dere at det er rart da at barnehagen har forbud mot mat som inneholder egg, fisk, nøtter, sitrus da??? Ja det er faktisk bare et barn som ikke tåler det.

Dere som ikke har allergiske barn. Hvis dere er usikker på hvorfor det er forbud mot en mattype i barnehagen, så spør foreldrene istedenfor å irritere dere over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...