Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Huff, er så lei av bekkenet mitt! Vært 100 % sykemeldt siden uke 29, er nå i uke 35. I tillegg er jeg så sliten og trøtt hele dagene og sover dårlig om nettene. Har også ennå litt dårlig samvittighet ovenfor jobb siden jeg er sykemeldt...selv om jeg vet at det bare er teit. Får gjort minimalt om dagene. Bare det å henge opp en maskin med klær gjør meg helt utslitt. Føler meg totalt unyttig! Argh! Heldigvis er dette bare en overgang...) Unnskyld sytet, men måtte bare få det ut...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Hei du Henger meg på her, for jeg har akkurat sånn som deg! Ble sykemeldt i ca uke 28 pga bekkenet. Er nå i uke 33 og skal være sykemeldt til permisjonen starter. Føler til tider at jeg bare syter, for det er jo ingen som vet hvor smertefult dette er!!! Nå er jeg og plaget med kynnere, så jeg må bare vente på at babyen skal komme en vakker dag... Har vært så lenge borte fra jobb, at alt er et ork! Prøver å komme meg ut hver dag, selv om det ikke helt funker. Heldigvis er sambo veldig flink til å hjelpe med husarbeid Setter stor pris på det. Men jeg sjønner hvordan du har det Hold ut! Det prøver jeg hvertfall
ellesant Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Hei. Jeg er nå i uke 29, og har vært sykmeldt leeeeenge. Jeg har to jenter fra før, og fikk bekkenløsning med nr to også, så denne gangen var jeg liksom litt mer innstilt på at jeg måtte være hjemme. Når det gjelder jobben, så greier de seg INNMARI bra uten oss. Og kanskje du ikke skal prioritere å henge opp tøy, kanskje noen andre kan gjøre det? Jeg har jobbet en del med meg selv for å kunne akseptere at støvsuging og golv-vask utgår resten av året i alle fall. Dersom noe skal vaskes blir det mannen som gjør det. Nå har vi kjøpt tørketrommel, det hjalp en del, slipper å stå i evigheter for å henge opp tøy, kan det være en ide?
Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Det er lov til å klage litt - selv om det som skjer i magen er fantastisk, så er ikke bekkenløsning og andre plager like stas, nei. Jeg er i uke 30 og har vært hundre prosent sykemeldt i en uke. Kommer til å være det resten av svangerskapet, og kan ikke si jeg gleder meg over det. Er bekkenet her og, og jeg synes nesten det verste er at jeg kjenner meg bra så lenge jeg ikke gjør noen ting. Men da får jeg dårlig samvittighet fordi "jeg kjenner meg jo bra nå" og så gjør jeg et eller annet husarbeid eller noe, som jeg skulle latt være, og blir skikkelig dårlig igjen. Huff. Kjenner meg også igjen i den dårlige samvittigheten for jobben, føler liksom at jeg burde klart å holde ut lenger. Så jeg skjønner deg godt! Men det er viktig å huske at det ER en grunn til at vi er sykemeldte.. God bedring - du er heldig som ikke har sååå lenge igjen!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Jeg har slit med akkurat det samme...hadde både krykker og belte, og det hjalp jo..men herregud så hendikapet enn blir! Fikk tips om å prøve homopat... og det har hjulpet MASSE! Spiser noe som heter Calcium phosphoricum (D-30) Kostet meg 138,-... kan være, vært et forsøk! Hilsen ei krykke og beltefri Jente
*1+1=2 små* Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 henger meg på denne....vært sykemeldt siden 21. uke..*sukk* og gjett det er bekkenet her også!! Har 3 uker igjen nå, må bare sitte hjemme og se på at kg setter seg på kroppen min og jeg blir tyngre..(nei spiser ikke særlig mye mer og ikke mye godis heller).... Gleder meg til å være aktiv igjen, er så glad i gå tur!!!
Rakri Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Ja, bekkenløsning er noe dritt!! Vært fullt sykemeldt siden uke 19 (men det skyldes kombinasjon tvillinger/bekkenløsning). Etter ferien har jeg trenet to ganger i uka hos fysio, i basseng - og det er et supert tilbud. Nydelig å bevege seg en stakket stund uten at det gjør vondt!! Synes det verste er å bli så bevegelseshemmet. Spent på hvordan det blir etter fødselen. Ja, det er lov å klage på bekkenplager. Har ikke hatt det før, og må si jeg ble overrasket over hvor vondt det faktisk er... :-(
heifadderiogfaderullandei Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Er vel kanskje litt sent å komme med dette nå, men jeg har blitt så godt som bra fra bekkenløsningen ved hjelp av akupunktur/fotsoneterapi. Hadde bekkenløsning i hele forrige svangerskap (ble da behandlet av fysioterapeut), og det er fantastisk å ikke ha vondt:-)
camosilla Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Er også sykemeldt og har bekkenløsning. I tillegg blir jeg så sliten av ingen ting! Lurer på om det er jeg som er i dårlig form, eller er det gravivditeten som gjør det? Tenkte jeg skulle prøve å svømme litt også for å "trene" litt
ruffen Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Tusen takk for støtte jenter! ) Det hjalp litt. Egentlig så er jeg ikke SÅ demotivert. Det er bare av og til at en blir skikkelig lei av alt. Og kjenner meg veldig igjen i det PelinMedJanuarknøtt skriver om dårlig samvittighet når en føler seg ganske bra. Men så blir jeg jo dårlig igjen når jeg har gjort litt, for det er så lett å gjøre for mye. Det er jo alltid noe som står og blør en plass i et hus! Godt å vite at flere har det sånn! Hva fyller dere dagene med dere da? Jeg trodde det skulle bli så kjedelig å gå hjemme, men dagene forsvinner jo. Prøver å gjøre litt i huset, kanskje lage middag, strikke litt osv. Og så går jeg på bassengtrening jeg også. To ganger i uka, men de siste gangene har jeg vært veldig plaget med kynnere og bare fått mer vondt av treninga, så lurer på å kutte helt. Det er ikke gravidtrening, men for alle som av en eller annen grunn har nytte av det. Hovedinnlegger Vet ikke hvorfor jeg var anonym sist. Ville vel ikke bli oppfattet som en syte...)
Mamma TB Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 heisann damer=)jeg kan godt forstå den frustrasjonen og den nedturen det med å bli sykemeld og ha så mye vondt!jeg har vert sykemeld hver eneste mnd siden jeg var 19 uker på veg....jeg hadde det helt forferdelig proppfull av dårligs samvittighet,en soneleder som bare ikke kunne forstå seg på så mye sykemelding og igrunnen ble det masse konflikter....men jeg skal si dere det at nå først når permisjonen har begynt ble jeg plutselig en del bedre,trengte ike lenger hjelp til å kle på meg om morningen eller få hjelp om nattå til å snu meg og alt det der,Kan jo også si at den dårlige samvittigheten blomstra jo endå mer for kaffor sko eg plutselig bli bedre nå?!.....jordmoren sa det var helt normalt fordi at når fødselen nermet seg ble det av og til en hormonforandring igjen og i og med at også hodet var festet holdt det bekkenet stabilt...jeg har begynt å ta noen småturer.Kjempe herligt!har nå bare 8 dager igjen til termin,tuuuuungt er det å gå tur alikevel å ha bekkenløysning er mye vondere!Håper virkelig dere opplever det samme som meg=)unner ikke min verste fiende bekkenløysning.....lykke til å ikke mist håpet!
Gjest Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Dere som går på vanntrening; hva gjør dere egentlig der? Er nemlig sånn at min tante og onkel har basseng som jeg kan bruke dersom jeg ønsker det.. Har jo hørt at det skal være bra å bevege seg i vann... Og det er jo tross alt gratis Men er det spesielle øvelser som man MÅ lære seg, eller er det enkle øvelser som man kan gjøre alene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå