Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille bonusbror som bodde et par år hos mine foreldre i fosterhjem var en allergisk liten pjokk. Tålte ikke melk, gluten, en del frukt, dyr osv. Mamma sendte med han mat i selskap som er helt selvsagt og helt greit for foreldre med allergi barn.

Da har var 8 år, og snart skulle flytte tilbake til sin mor, ble han invitert i sitt siste barneselskap i bygda vår. Han troppet opp med matposen sin, men ble trukket til side av faren i huset og fikk beskjed om å spise alt han ville og kunne. Den flotte familien hadde skrubbet ned huset og holdt katten ute i to døgn, fått tak i melkefri pølser, bakt glutenfri kake og glutenfri pølsebrø - og alle barna spiste akkurat det samme. Det var en god avsluttning for bonusbroren min:)

Ikke meningen at alle skal gjøre slikt og ingen familie forventer det, men for bror var det en god helsing på veien videre i livet.

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Ble en smule rørt jeg da=)

Så flott av foreldrene til bursdagsbarnet å gjøre noe sånt for en liten pjokk. =))

Skrevet

Blir helt rørt her:)

Man trenger ofte ikke gjøre så mye som de gjorde for at det skal hjelpe, men mange tror jeg rett og slett ikke vet hvordan.

Feks finnes det ferdige kakeblandinger uten egg, melk kan byttes ut osv, men det er muligens dårlig merkede matvarer og folk gidder elelr vetikke hvordan å ta seg bryet

Skrevet

Bonusbroren min trekker alltid frem denne historien når vi snakker om den tiden. Det var tøft å komme tilbake til mammaen sin, og ting gikk ikke helt bra. I dag er han lærling og far til en liten gut som vi har på fast avlasting. En god og stolt pappa er han, og han er veldig flink på jobben: "skal forsørge pjokken min vettu søs".

Skrevet

Wow, slike skulle det vært flere av.

Det er ganske bra med arbeid å gjøre det så skikkleig som de gjorde, men for bonusbroren din var det nok en stor ting å få være som alle andre til en avveksling.

Håper lillegutt møter på en slik familie en gang også :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...