Gå til innhold

Dere som gir vann til babyen deres på 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med dette, gir mme i tillegg. Hun drikker 6 flasker mme i døgnet, og i tillegg nå gir jeg litt vann mellom måltidene for å prøve å redusere mme-mengden. ( Jeg som skrev et innlegg lenger ned ang at hun drikker så mye mme )

Vel, mitt spørsmål er egentlig: Hvordan gjør dere dette? Er det ok og ordne EN flaske med vann for dagen og gi fra samme flaske hele dagen? Bare sette den i kjøleskapet så lenge, og bare varme den litt i micro før servering? Skal jeg ha 5-6 flasker vann i kjøleskapet for dagen også blir det jo vanvittig mye flasker og vaske og sterilisere hver dag!!

Er jo ingen skumle melkebakterier som blir stående tenker jeg på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har jeg også tenkt på....

håper noen vet...

Skrevet

dette håper jeg og noen erfarne mødre der ute kan svare på..

Skrevet

når jeg har kokt opp vann (i noen minutter ikke vannkoker) så har jeg ordnet det slik at jeg har vannet oppe i en tekanne (eller en annen oppbevaringskanne), og så har jeg tømt fra den til koppen eller på flasken. slik står vannet "i fred", og så kan man skylle flaskene eller bytte etter behov. mulig det er hysterisk, vet ikke.haha

Skrevet

det hørtes greit ut for meg....

Skrevet

Ingen skumle melkebakterier, men det kan komme andre bakterier vel?

Jeg gjør som det ble sagt over her. Koker vann på morgenen, og har over på termos eller mugge. Så fyller jeg på flaske ettersom. Og skyller eller vasker flasken innimellom :-). Har blitt litt avslappet med hensyn til vasking og koking etterhvert. Men bor i Oslo, og fikk litt "skrekken" etter vannforbudet..

Skrevet

men hvordan vet man at de er tørste og ikke sulten??

Skrevet

tja, vanskelig spørsmål. jeg har gitt morsmelk da, og da sier de lærde at babyen ikke blir så tørst. og man skal jo uansett ikke gi så mye vann, fordi det fyller opp magen men gir ikke så mye næring. du kan jo prøve deg litt fram, nå spørs det jo hvor gammel baby er da, men en grei indikasjon kan jo være å følge litt med på tiden. små babyer spiser ofte og lite, men når de blir større så får de mer magemål også. i tillegg varierer dette fra barn til barn. noen er småspiste andre glupske:) men ettersom baby er liten- rundt tre måneder ville jeg personlig ikke gitt kjempemye vann, kun noen slurker her og der. stol på magefølelsen din, den er som regel en grei indikasjon:) og ennen annen indikasjon kan være å følge med på bleien. tisser baby mye eller er det lite tiss?

Skrevet

Jeg gir ca 20 ml da, har gjort det 3 ganger siden i går, så det er jo ikke mye!

Høres greit ut og ha kokt vann klar påen termos, men må jeg vaske og koke flasken hver gang, eller bør det holde og sterilisere flaske og tut hver kveld f. eks?

HI

Skrevet

går helt sikkert fint å vaske og sterilisere (koke) tut hver kveld. det er jo sånn man gjør med smokkene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...