Gå til innhold

Hva syntes dere om dette ...? Barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til guttene begynte nettopp en ny pedagogisk leder.

På foreldremøtet "beklaget" hun at det var så mye utskiftninger av ansatte i barnehagen.

Og nå er hun jaggu meg sluttet selv.

Jeg syntes det er utrolig dårlig gjort ovenfor ungene.

Og hun skal nå være barnehagestyrer i en annen barnehage.

Stillingen hun har hatt nå er hennes 1. jobb i barnehage.

Jeg skjønner jo det at folk bytter jobb av ulike grunner, det er ikke det, men det skjer så ofte at vi som foreldre ikke vet hvem vi skal henvende oss til for vi vet ikke om det er foreldre eller nye ansatte.

Trives hun ikke ?

Og hvordan har da ungene det ?

Veldig ustabilt.

Så vi begynner jo å lure på hva som egentlig foregår i barnehagen etterhvert.

Dårlig arbeidsmiljø ?

Om det er det så syntes jeg det er på tide at eierene (private) setter seg ned og ser litt på vilkårene sine.

Men vet dere om vi som foreldre har noen rettigheter ang dette ?

Kan vi forlange at de ansatte blir mer stabile og at de må gjøre noe med situasjonen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ganske ille ut. Jeg ville tatt det opp med overhodet. Barna vil selvsagt legge merke til det, de er vare på slike ting.

Skrevet

Ja, det er og en ny en, men hun virker veldig oppegående da. Men tenkte og på å ta dette opp i FAU.

Skrevet

Man kan jo aldri forlange at noen blir i jobben. Selvfølgelig kan man beklage at så mange slutter, men man kan jo ikke tvinge henne til å dermed være i jobben i x antall år. Vi har hatt det tilsvarende i vår barnehage, med forferdelig mye utskiftninger. Nå har et par stykker sluttet, som jeg selv tror var roten til mye av det turbulente, og nå er det så stabilt som det aldri har vært. Selvfølgelig kan både FAU og ev. styret ta tak i dette sammen med styrer i barnehagen, og prøve å kartlegge årsaken til gjennomtrekken. Hos oss klarte de å få orden på det. Kanskje det bare er en fase. Vi vet jo også at nå skrikes det etter ped.ledere rundt omkring, og mange kan nok la seg friste til jobb med bedre lønn, nærmere hjemme osv.

Skrevet

Nei, klart det, men om det er arbeidsmiljøet så må dte gå ann å rette opp i det.

Jeg kan med hånden på hjerte si det de to årene barnehagen har eksistert så har det sluttet over ti stk der, og 6 stk er ute i mammaperm. de kommer jo tilbake igjen da, men det vet jo ikke ungene da, og de kjenner dem kanskje ikke igjen når de kommer tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...