Gå til innhold

Hvordan var det med denne spekepølsa igjen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener å huske at spekemat var en skikkelig no-no å spise. Går svartpølse innunder spekemat? Og hva var egentlig grunnen til at vi ikke kunne spise dette mens vi gikk gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svartpølse går innunder spekemat. Og det kan være både listeria og toxoplasmose i spekemat. Jeg var hos legen i går og fikk vite at jeg var toxo-resistent, og trodde da at jeg kunne begynne å mumse parmaskinke alt jeg orket...men neida, sa legen - det kan være listeria i det, og listeriabakterien drepes kun av oppvarming, ikke nedfrysing. Men norsk spekemat kan i følge min lege som regel spise, hvis du forholder deg til best før-datoene.

Skrevet

AAaaaaahh takk GUUUUUD! Har fått helt dilla på svartpølse -har ikke spist det siden jeg var liten. Og rødvinspølse :-)

Skrevet

Jeg koser meg med salami nesten hver dag, den har riktig nok hvert dypfryst (under -18) i noen dager, og det er så godt. Jeg fikk og beskjed av legen at spekepølse i norge er det liten risiko med, spesielt etter e-coli saken.

Skrevet

Jeg har spist svartpølse i dag, type henriksen pølse, da den er best. Vet jeg ikke skal spise det egentlig, noen sjangser må man ta her i livet vel. Klarer ikke følge boka helt jeg, men rakfisken skal jeg hoppe over i år.

Skrevet

Eg et alt eg har lyst på, men lyt nok la rakafisken væra eg og.. Det blir hardt!

Skrevet

jeg spiser det jeg har lyst til å spise jeg!! legen sa at jeg faktisk ikke trengte å være redd for noe og med meg har det gått veldig bra! jeg er ikke så glad i salt mat så spekemat er ikke no problem.. men glad i mat med litt smak,littebitt sterk er så digg da!! det er så mye hysteri ute å går... veit om flere som faktisk tenker at ting kan gå galt uansett hva de gjør og blir faktisk både stresset og "koko" ( det er som oftest da det skjer ting med barnet i følge de jeg har pratet med)

Skrevet

Hei:) Sist jeg var hos jordmor fikk jeg beskjed omm att jeg kunne spise og kose meg med omtrent hva jeg ville.. UNTATT muggost og rått kjøtt.. Det var visst FyFy! Så da spiser og koser jeg meg både spekepølse, og hva jeg enn føler for.. :) Hehe.. Begynner å få noen rare lyster noen ganger=) Hehe..Men det er vel sånn det er å være gravid!=)

Er i min 25 svangerskapsuke.. Skal ha en liten guttebaby 22.feb.

Skrevet

jeg pratet med jordmor om dette, og hun sa at spekemat som er vacumpakket i butikken er ufarlig. :) så jeg spiser når jeg har lyst på jeg :D

Skrevet

Dersom du ønsker å følge mattilsynets anbefalinger, om hva gravide bør/ikke bør spise, kan du sjekke matportalen.no

Der står det du trenger å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...