Gå til innhold

Tre mnd på vei og operert for blindtarmbetennelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ble innlagt for noen dager siden og operert ganske raskt. Fikk full narkose og operasjonen var vellykket.

Kan dette påvirke barnet?

Fikk noen blødninger med brunrød farge i etterkant av operasjonen..

Sjekket dette med ultralyd etterpå og de kunne se at hjertet slo. Det var ingen naturlig forklaring på blødningene, så de sa bare at vi får krysse fingrene for at det gar bra. det hørtes ikke så bra ut da..

Så nå er jeg i stuss på om hva jeg kan gjøre/ ikke gjøre hjemme i huset og om sykemeldingen min på litt over en uke er nok?

Med hensyn til såblødningene som fremdeles vedvarer..

Håper noen kan svare meg enten dere har opplevd noe lignende eller kjenner noen i en slik situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke operert da, men har hatt/har sånne blødninger som deg.Holdt på i en mnd nå. de finner ikke noe galt men måtte ta det med ro de to første ukene,ikke hoppe,sykle,løfte tungt osv. Nå er jeg 17 uker på vei og blør fortsatt,men trenger ikke ta det med ro lenger,siden jeg har kommet så langt og alt fortsatt er greit.

Skrevet

Jeg har jobbet på gynekologisk avd og det ble ei som var gravid i uke 22 operert for det samme som deg. Det gikk kjempebra. Hun ble operert med kikkhullskirurgi, regner med at du hadde det samme.

Du må bare prøve deg litt frem, ikke ta de store anstrengelsene, dette også pga blødningsfare etter operasjonen.

Kjenn på formen, ta en telefon til fastlegen din hvis formen ikke er bra når sykemeldingen går ut.

Rug i vei:D

Skrevet

Tusen takk for svar..

Jeg får i hvertfall prøve å holde meg i ro så lenge som mulig. Jeg hadde vanlig operasjon, ikke kikkhullsoperasjon.

Så jeg har i grunnen et litt større sår sikkert.

Hvis jeg fremdeles er dårlig om en uke, bør jeg kanskje snakke med fastlegen min igjen..

Skrevet

Det høres lurt ut å kontakte legen hvis du er dårlig om en uke.

Men etter et slikt inngrep er det naturlig å ikke føle seg helt topp. Ta kroppens signaler på alvor, og la det heller være litt rotete hjemme denne uken. Hvil deg mye, og la kroppen ordne opp!

God bedring!

Skrevet

Hei.. Med mitt første barn ble jeg også operert for noe de trodde kunne være blindtarmbetennelse. Hadde noen KRAFTIGE magesmerter,men det var ingen av prøvene som kunne si at det var BTB..

Var da 12 uker på ve.Legene hadde ikke lyst til å sette meg på antibiotika,for det for sterke medisiner for barnet.. Så da var det bare å legge seg i narkose og ta den bort. Men det viste seg at BT var helt fin,men de tok den bort allikevel...

Hadde ikke noen problemer etter opersjonen,men var sm i tre uker.. Fikk beskjed om å ta det med ro og ikke løfte så tungt... Jobbet med små barn og de skal jo støtt og stadig løftes på. så da ville ikke legen att jeg begynte å jobbe så tidlig... Så det kommer ann på jobben du har hvor lenge du blir sm..

Skrevet

hei:)

jeg ble operert for gallestein i uke 25, alt gikk bra med meg:)

så gjør det helt sikkert med deg og:)

bare pass på å ta det med ro nå etterpå:)

la alt flyte over hjemme, viktigste er babyen:)

Skrevet

Siden du hadde en lapratomi og ikke en laprascopi (kikkhullskirurgi) så skal du ikke løfte tungt på noen uker. Det for å ikke få brokk bl.a. Det er et mye større inngrep, så ta alt med ro. Ta vare på deg selv;) Og babyen;)

Kos deg og ta den tiden du trenger før du går tilbake til jobb igjen:D

Skrevet

Tror nok jeg må ta det med ro en stund ja. Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage, og det er en ganske tung jobb med mye løfting. Det er ikke så lett å forklare de små et jeg ikke kan løfte dem. Så jeg får ta meg en tur til lege i neste uke og ta en prat med henne..

Bra det har gått fint med dere andre. Ble litt bekymret pga det en av dere skrev i forhold til antibiotika. Jeg fikk nemlig dette etter operasjonen pga at det hadde vært en rift på blindtarmen...

Satser på at det går bra alikevel jeg..

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...