Gå til innhold

Er så nervøs... Er jeg ikke gravid likevel ??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet negativt hele 5 dager over forventet mens(ikke morgenurin). Testet på nytt etter 3 uker og denne var positiv !! Det som skremmer meg er at jeg har lest om en kreftform i underlivet som utløser hcg nivå i urinen!!! CB skal jo være 99% pålitelig etter første forventet mensdag... Har imidlertid hatt mensmurringer og stikkinger nede i magen som jo er graviditetstegn. Er ikke kvalm som jeg var med de to forrige... Hadde dessuten en tegningsblødning omtrent da jeg trodde jeg hadde eggløsning og slo meg til ro med at det var pga eggløsninga. Mannen min og jeg mener jo å ha vært ganske forsiktige selv om han et par ganger har vært "innom" uten kondom (men lenge før utløsning) Vet jo at jeg k a n ha blitt gravid på denne måten og håper jo på det ! Men ble så redd da jeg leste om denne kreftformen som dessuten gir diverse symptomer som blødningforstyrrelser, hcg nivå, bekkensmerter, press på blære/tarm. Kan noen berolige meg, har ikke legetime før i neste uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å trøste deg så er det sinnsykt mange flere som rett og slett bare testene slår ut seint på, enn de som trenger å være bekymret for den kreftformen. Så når du i tillegg har kjent strekking og mensmurringer så kan du nok slå deg helt til ro.

Skrevet

Akk ja. Var hos legen i går og hun tok en underlivsundersøkelse og kunne konstatere at jeg "så" gravid ut der inne samt kjent på ei litt forstørret livmor. Nå er det bare lykke og fromme ;)

Nr 3 er et faktum. Er 9+4 i dag.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er hovedinnlegger og ville bare fortelle at dette slettes ikke gikk bra.. Forrige helg fikk jeg akutte underlivssmerter så vonde som jeg aldri før har opplevd! Måtte ha sykebil og fikk konstatert svangerskap utenfor livmora, uke 10. Dramatisk og alvorlig situasjon. Ble operert noen timer senere. Har etter dette lest at hcg nivået utvikler seg sent i slike tilfeller... Dette var min 3. graviditet, har to velskapte gutter fra før. Etter å ha fjernet en eggleder har jeg nå 30% nedsatt evne for å bli gravid. Skal bruke litt tid på å tenke på om vi skal gjøre et nytt forsøk på nr 3. Tenker litt på at dersom vi bestemmer oss for å gjøre det og ikke får det til blir vel sorgen deretter... Kanskje man skal slå seg til ro med de to vi har.

Skrevet

Trist å høyra dette Krub!

Kos deg med dei to du har frå før, og ta tida til hjelp med tanke på nytt forsøk. *Sender stor trøysteklem til deg*

Skrevet

Hei

Jeg testet flere ganger negativt med cb og hos legen. fikk beskjed av legen at det ikke var mulig at jeg var gravid. men jeg hørte ikke på legen eller noen andre, for jeg viste helt 110% sikkert at jeg var gravid selv om. 3-4 uker seninere fikk jeg positiv test. og det viste seg på ul at eg var gravid hele veien til tross for alle negative testene og p pille bruk. Så lykke til, tester kan teste falskt negativt, men aldri positivt. jeg hadde sikkert 10 negative tester. cb

Skrevet

Du burde kanskje lese resten av svarene her fra HI før du kommer med en oppmuntring om at hun kan være gravid, ettersom hun nettopp har fjernet en eggleder p.g.a svangerskap utenfor livmora?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...