Gå til innhold

Når kjenner man liv der inne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 13 +1 dag, og skulle jo være overlykkelig over å ha bestått de første 12 beryktede ukene uten at noe tilsynelatende skal være galt. Har vært forholdsvis lite dårlig og har ikke hatt noen blødninger eller smerter. Likevel er jeg liksom fremdeles i tvil om det er noe liv der inne... Når kan man begynne å kjenne liv? Og når begynner magen å komme? Av en eller annen grunn har jeg innbilt meg at jeg skulle få tidlig mage, og antakelig legge på meg en del, men i løpet av de første 13 ukene har jeg så vidt gått opp 2 kg. Sist jeg var hos legen hadde jeg gått ned litt...Vet at mange ikke får mage før i uke 16-20 i første svangerskap, men nå er jeg liksom utålmodig for å få bekreftet at det ER liv der inne....

Noen andre som har det på samme måten eller erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente liv første gang i uke 15. siden da har lillemann bare blitt mer og mer hyper:) hehe er i uke 24 nå, og han er MEGET aktiv. Kjenner meg igjen på det å gå å vente....."var det et spark?" " nei det var bare luft" hehe...men bare vent det kommer, blir nesten litt sliten i musklene av og til, spesielt når man bruker urinblæra til mamsen sin som en hoppepute:) men så er han rolig en stund og da er det full bekymring til mor om alt er bra igjen......man bekymrer seg vel for mye av ogtil tror jeg.....hehehehe

Skrevet

uke 18....ikkje kjennt noe enda eg=(

håper han begynner og sprelle snart....

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du sier fra første gang jeg var gravid, ja!! Er det første gangen for deg?

Jeg begynte ikke å få mage før jeg var nesten 6 mnd på vei, og følte mest at jeg var i en slags tilstand som jeg ikke kjente meg igjen i, men som jeg måtte ta hensyn til fordi legen hadde jo sagt at jeg var gravid, hehe. Husker også at det tok laaaang tid før jeg kjente det som noen så difust har kalt "en fiskehale som slår inni magen", haha.

Denne gangen har jeg hatt "bivirkninger" som ingen ende tar! Kvalm hele tiden og har fått mage allerede -enda jeg ikke er mer enn 12 uker på vei i morgen, så nå VET jeg at det er noe på gang. Denne gangen er det nok også lettere og kjenne de tegnene til liv inni magen.

Lykke til! Vet at tålmodighet er enn dyd, men det er jammen vanskelig, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...