Gå til innhold

Hvordan kan to foreldre bestemme hva hele klassen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha med seg til lunsj???

ÅÅåhh blir så irritert av det der...

Om jeg vil sende med barna mine nugatti, youghert etc hver dag er jo det mitt ansvar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er HELT enig med deg!

Skrevet

Aner ikke hvilken situasjon eller innlegg du baserer dette på. Men er uansett helt enig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

sånn er det i barnehagen hos snuppa også..

Jeg er ikke for at ungene skal stappe i seg mye dritt, men nå har 3 stk bestemt at joghurt ikke er bra, så da kutter vi ut all joghurten! Istedenfor og oppfordre foreldrene til og kjøpe sunnere alternativer...

Og salat i en bursdagsfeiring? Ærlig talt...

Skrevet

Sånn har det blitt. Ingen skal være "anderledes". Helt sjukt!

Skrevet

Gjør de virkelig det, det er jo noe alle av klassens foreldre må bli enig om. Er alle enige, var det kanskje ikke noe å diskutere likevel.

Skrevet

Er mye jeg ikke kan sende med mine unger, har en allergikker på skolen. Nugatti bl.a.

Skrevet

Hva i all verden? Kan ikke de dytte i ungene sine spelt, riskaker og økologisk - så kan andre foreldre få sende med barna sine yoghurt og det de måtte ønske selv. Det er ikke riktig - overhodet !

Salat i bursdagsfeiringer? Nå tror jeg ikke verda står til påske..

Skrevet

Mamman til 3 lykketroll..

Du vet jo selv hva barna dine tåler etc..og gir da mat/pålegg etc som dine barn tåler..

Men å nekte andre barn å spise det dine barn ikke tåler er jo ikke rett synes jeg..(sier ikke at du mener det assa::))

Men mange foreldre som mener det..at det mitt barn ikke kan eller skal spise..skal jammen ikke dine unger spise heller..

Skrevet

Herlighet, ja tenk om han kom til å puste inn nøttebitene fra nugattien.

Skrevet

Det er faktisk unger som er så allergiske at hvis de er i samme rom som noen som har spist f.eks. nøtter, så blir de syke....

Jeg har selv sendt en elev på sykehus i ambulanse fordi han var allergisk mot appelsin, og noen skrelte og spiste ei appelsin i samme rom....

Skrevet

Ja du kan tro det irriterer meg veldig! En familie kjører over HELE skolen! Mine barn går ikke i denne klassen så jeg innrømmer at jeg har gitt blaffen noen ganger ja.

Ps. Her snakker vi om helt ekstreme regler og skolens ledelse står bak foreldrene!

Skrevet

Jeg vet ikke forhistorien. Men jeg forstår godt hvorfor de har restriksjoner i noen barnehager, på ssmåtrinn på skoler. For en nøtteallergiker kan det være livsfarlig å spise nugatti. Det er vanskelig for barnehagepersonell/lærere å passe på at ikke en av dem plutselig pakker i seg en skive med nugatti.

og er det nå så farlig om ikke ungene deres får spise nugatti og yoghurt i barnehagen/på skolen? Dere kan jo bare pakke dem full med det når de er hjemme om kveldene og i helgene om dere vil :) (dette var ikke frekt ment, men det er ganske morsomt når folk blir så sinte fordi ungene deres ikke får spise nugatti i barnehagen:) )

Skrevet

Ja det er irriterende, vi må da selv få bestemme hva barna våre får å spise. I bhg til sønnen min er det ikke sånn da der tar de som vil med seg yogurt, det er også kaker, is, gele eller vafler osv til bursdager.

Vi skal kanskje begynne med smøremat i bhg men hvis et foreldrepar sier nei så blir det ikke. Det synnest jeg trist. DEt er veldig mange barn som spiser bedre når de får smørre maten sin selv og som ellers er matleie. Så jeg håper alle foreldrene sier ja, de 2 mødrene som jobber i bhg har ihvertfall sagt ja. Jeg tenker på det at et par liksom skal bestemme hva alle skal spise. Og alle foreldre har vel råd til å betalle 7 kr dagen for mat til barnet sitt. Det er ikke all verden mener jeg.

Skrevet

Tror ikke folk er sinte for det jeg, men blir irriterte når vi er på vei inn i et diktatur hvor det tom er lister over hva ungene skal få lov å spise...., for å ta henyn til en eller to stk. Alle foreldre mener vel de har gangsyn og vett nok til å kunne styre dette selv.

Det med nøtte allergi vet jeg er skummelt, så det er greit, men generell sukker hysteri kan de få ha for seg selv de som har det, så kan vi andre balansere inntaket!

Skrevet

Er det noen som tenker på læreren oppi dette her eller? Sikkert kjempekult å prøve å lære bort til unger som ikke har spist skikkelig mat, som er høye på sukker i en time og så ramler sammen og ikke får med seg noe som helst.

Hva med å tenke litt lenger enn bare "jeg bestemmer over mitt barn". Er det virkelig så farlig at ungene ikke får ha med nugatti på skolen? Gi dem en boks med nugatti når de kommer hjem da, hvis det er så innmari viktig. *dåne*

Skrevet

Gutsbestebarn, du har ikke mye peiling på allergi. For tror faktisk ikke at du ønsker for noens barn at de skal få et alvorlig allergianfall, og ja noen er så allergiske at de ikke kan være i samme rom hvor det spises, bare lukten er nok. Jeg har selv nøtteallergi og kan beskrive et anfall som kvelning. Får man et alvorlig anfall så står det om veldig kort tid for å få hjelp ellers kan man faktisk dø.

Jeg bare håper at min lille sønn ikke har arvet mine allergier for som voksen har man selvsagt mer kontroll over hva man får i seg. Og verste "fienden" er uvitende folk, har en god venninne med alvorlig eggallergi som gang på gang i barnebesøk ble presset i kaker fordi "det kunne jo ikke være så farlig"...

Forstår virkelig ikke at det er en kampsak for noen at barna skal spise sjokolade på skiven. Verden er rar!

Skrevet

I barnehagen til minstejenta mi har de all maten i barnehagen. Synes det er helt genialt jeg. Alle får fersk mat og ingen misunner hverandre. Og det er jo gøy å lære å smøre maten sin selv da.

Skrevet

lille je...

Forstår akkurat den problematikken der...men synes alikevell det er helt utrolig at en klasse på 25 elever skal ta hensyn til 1 person å ikke kunne spise appelsin på skolen..

Da må det finnes andre tiltak som å settes i verk...Dette er jo problematikk dette barnet evt vil komme borti resten av livet..om han skal på ferie, når han begynner å jobbe etc..

Skrevet

herregud, hadde det vært meg så hadde jeg lagd rabalder! om ikke mitt troll får ha med det jeg bestemmer en dag, så skal jeg nå virkelig få sagt min sak ja!

synes virkelig foreldre må begynne å slappe av og tenke mer på sin egen familie og ikke bry seg med andre!!!

makan!

Skrevet

Ja, det er så morsomt at det er en kampsak for solf at ungen deres skal få spise nugatti på brødskiva på skola/barnehagen.

Skrevet

Krimp...

Vet at for allergiere kan visse ting være super farlig..

Men da må det kunne finnes andre tiltak for nettopp at dette barnet ikke får i seg nøtter....

Ikke nekte resten av barna å spise det..og jeg er enig med deg at barnehagen ikke burde servere nugatti i barnehagen (i vår barnehage serveres ikke dette) men er noen barn som har med seg matpakke og hva ungene har på matpakken er det ingen andre som har noe med!

Skrevet

Verdens penestte gogutt er min..

Enig med deg i det...forskning viser at barn spiser bedre når dem kan sitte sammen å få velge av samme type pålegg og smøre maten sin sammen!!

Skrevet

hmm, ja, sikkert.... Men hva skal man gjøre da? Sende ungen på skolen i romdrakt? Dessuten var det ikke 25 elever, men 75, siden vi har åpent landskap:)

Skrevet

Salat...

Jeg tenker masse på lærnerne oppi dette jeg...men synes ikke 2 stk foreldre skal få bestemme hva som skal foregå på skolen.det som er problemet her er jo nettopp pasivitet av lærerne..ingen som tørr å si noe..om dem liker det eller ikke..hva dem synes er best etc...

Jeg synes personlig ikke det er farlig at ungene ikke får nugatti på skolen...men hvorfor skal andre foreldre bestemme over meg?? Hva jeg skal ha på maten til ungene mine..

Og for å presiere så spiser ikke mine unger slikt pålegg annet enn i helgene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...