Gå til innhold

Hva skal til for å bli sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å prøve å bli sykemeldt fra uke 33\34 Er ikke egentlig syk, men er det nok å være kortpustet, sove dårlig og ha vondt for å gå? Må legge til at jeg har en spesiell jobb, hvor jeg må være i god form og at det fort blir endel reising. Har noen erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen å si det som det er.

Skrevet

Ja det er kanskje greit. Har inntrykk at de fleste blir delvis sykemeldte på slutten av graviditeten, men skal jo ikke misbruke ordningen . jeg kunne bare tenke meg å ta det litt rolig nå på slutten.

Skrevet

Spør legen. De fleste leger er veldig greie og hører på deg. Jeg ble selv forferdelig sliten i uke 34 (tror jeg det var) og gikk til legen og sa akkurat det. Det var litt for mye andre ting som skjedde også i livene våre, og det hjalp jo ikke, men det gjorde meg jo ikke direkte syk.

Men legen var med på å gi meg halv sykemelding inn til at sjekket blodtrykket mitt. Da sykemeldte han meg helt - og det var ikke til diskusjon. Det kom litt brått på for meg, som jo hadde mye ugjort på jobben. Bare for å illustrere litt om hvordan leger både lytter og gjør det de mener er professionelt forsvarlig. Hvis du har en god lege da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...