Gå til innhold

Dere med barn på 6-7 mnd...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hva spiser deres barn? Vesla her virker ofte ikke sulten når jeg gir henne mat (hver 3. time...). Så må vel kanskje la det gå litt lengre mellom måltidene. Hun er ikke alltid så ivrig ved puppen heller. Noen ganger vil hun ikke ha, andre ganger en liten slurk, og andre ganger kaster hun seg over begge to (får ut ca 2,5 - 3 dl når jeg pumper). Gir dere mm til alle måltider, eller er det på tide å kutte litt på mm, og heller gi mer fast føde? Får grøt to ganger om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alexander er rett over 6 mnd og får pupp 5 gg pr dag (ca 6-10-14-17-19) samt middag -(grøt)

 

Skrevet

Snuppa her er straks 7 mnd og spiser ca 0745-0800- grøt og 80-100 mml mme. lunsj- ca 1200. 150-180 ml mme. middag ca 1530. 3/4 middagsglass + glass. mellommåltid - frukt. kvelds 1830 grøt + 80-100 ml mme.

Skrevet

Snuppa her er litt over 7mnd og spiser ca hver 3 time.

Prøver å gi henne mm før f.eks grøt og middag, men ofte så bare tuller hun ved puppen. Hun holder også på å få begge fortennene oppe, så det kan være derfor hun tuller ekstra nå. Men merker jo at jeg får mindre og mindre melk. Hun er ikke særlig begeistret for hverken flaske eller kopp heller så jeg begynner å bli litt bekymret for om hun får i seg nok væske, men hun er i god form og godt humør iallefall :-)

 

Hun får grøt til frokost og kvelds, samt et helt middagsglass til middag og et lite fruktbeger til lunsj :-) Så appetitten er der iallefall

Skrevet

knerten er 6 mnd, og menyen er:

 

ca 0830: frokost, flaske med mme

 

ca1200-1230: lunsj, (brødskive, og mme)

 

ca 1500-1530: middag(1/2 middagsglass, dessert og mme)

 

ca1900: kvelds(grøt, og flaske med mme)

 

nattmat er pupp et sted mellom 03-06

Skrevet

Akkurat likt som engajente. 7 mnd er gutten min

Skrevet

Knotten her er 6 mnd neste uke, så jeg slenger meg på her;)

 

Alt er ca-tider:

 

FROKOST kl 08: 180 ml mme

LUSNJ kl11 : 1 psj grøt og vann

(mellommåltid på evnt 120 ml mme/vann)

MIDDAG kl 15: halvt middagsglass/hjemmelaget og vann + frukt

KVELDS kl 18: 1 psj grøt og 180 ml mme

 

Ingen nattmåltid

 

 

Skrevet

du kan prøve å drøye 4 timer mellom hvergang så ser du..

 

min får grøt til frokost,middagsglass til middag,og grøt til kvelds..

får mme til grøt måltidene..vann til middagen..

pluss et fruktmåltid mellom frokost og middag

 

Skrevet

Vi er litt under utprøving og prøver å redusere melka, men dagen ser ca slik ut ;

 

kl 07:00 180 ml mme

 

kl 11:00 grøt, varierer mellom 0,5 og 1 porsj, litt vann, + 120 ml mme

 

kl 15:00 et kvart glass middag, vil ikke ha mer, vann og 120 ml mme

 

kl 18:00 grøt, mellom 0,5 og 1 porsj, litt vann

 

kl 19:00 180 ml mme

 

Da får hun 6 dl melk i døgnet,og det tror jeg er greit. Ettersom hva jeg har lest. Hun blir 7 mnd nå straks, du kan nok med fordel prøve å la det gå 4 timer mellom hvert måltid, med grøt også, så går nok det helt fint!

Skrevet

Min er 6,5 mnd og det er veldig variabelt hvor mye han spiser.. men ca slik

 

 

07-pupp- (evt mme, ikke altid han vil ha(130)

11-grøt

15-pupp +middag

18 grøt

11-160mme

 

Prøver og venne av på natta, men får avogil puppi 3-4 tiden også...

Syns egentlig at han drikker litt lite jeg i forhod til andre, men han er da bli og fornøyd og stor gutt, så tror han får mer mm av meg en jeg tror :)

Skrevet

Hun er 6 mnd. Alle tider er ca-tider.

 

Pupp kl 06

Pupp kl 10.30 + litt sviskemos og fruktmos

Pupp kl 14

Pupp kl 17

En porsjon grøt og litt fruktmos kl 18.30

 

Så er det pupp i 2-3 tida på natta igjen. Håper snart å avvenne henne med det da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...