Tubbies Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Sist drassa jeg med aalt mulig....Men man ligger ikke å leser ukeblad etter ukeblad når man nettopp har fått en nydelig liten bylt å se på...;o) Nå tenker jeg først og fremst på: -Svangerskapspapirene -Kosedress -Tøfler/Slippers (Må være lett å stige inn og ut av!) -Truser -Nattbind -Amme BH -Toalettsaker -Klær å reise hjem i -Fotoapparat -Mobil og ladder(!!) Er det noe viktig jeg glemmer? Hentetøy til babyen kan pappaen og storebror ta med når de kommer og henter oss.
Serial mom Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Blir nok omtrent det samme som du har ramsa opp her,har ikke tenkt no særlig over det,egentlig,har 3 uker igjen til termin. Tror kanskje jeg tar med meg noen sportssjokolader/barer,nøtter og sånn,ifall at maten der ikke ser så fristende ut... (jeg er vanskelig i matveien,og tørr kneip og sykehusmiddager virker ikke så forlokkende på meg,hehe)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 hehe nei det er sant =) håper på å få dratt hjem snarest etter fødsel så her blir det: - svangerskapespapirene - en truse og ammebh - 2 pr sokker - tshorte - joggebukse - et sett til å reise hjem i - fotoapparat og ekstra batterier - mobil + lader - bint til hjemreisen - sminke -shampoo og balsam - slipperser - penger til å kjøpe avis el. blødde så enorm rett etter fødsel med forrige mann at jeg kommer nok til å bruke sykehus"trusene" og bleier en får der til jeg reiser hjem til nykommeren tar jeg med et sett til hjemreisen.. - body - strømpebukse - ullsokker - sparkebukse - dress - lue er det noe jeg ev skulle mangle/savne så ber jeg bare samboer drasse det med seg når han kommer på besøk 3 dager igjen nå.. er såååå fødeklar, gleder oss så enormt til å hilse på minsten =)
Amanda- Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 dette har jeg pakket : klær til meg. klær til baby ammeinnlegg slike engangs og i ull amme bh tøffler nattbind mobillader noen bleier(stelle veske til baby) vi har litt reise vei hjem helsekort og mobil og foto kamera pakker jeg ned før vi reiser... tror dette var alt... hehe
gobop Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Til babyen: hva hadde dere valgt; I tillegg til vanlige klær/sparkebukse, så har jeg en tykkere fluffy dress, en utedress (foret med hette, votter og sko/tøfler), lammypose. Jeg trenger jo ikke alt selvfølgelig, men hva trenger jeg? Det er jo heller ikke iskaldt i bilen.
hege76 Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Men hva med klær til babyen på sykehuset??? Ser at folk bare skriver de skal ha med seg klær til hjemreisen. Hva trenger den på sykehuset? Får man noe der?
Gjest 5 andre Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Noen sykehus har låneklær til beisen mens man er der.... (Har allikevel pakket ett skift ekstra jeg, så bebisen ser fin ut på bildet som skal i avisa)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Er dessverre en stund til jeg må begynne å tenke på å pakke baggen, men når den tid kommer skal jeg definitivt legge ved en hårføner.. Var noen som nevnte at det kunne være lurt til å tørke underlivet med etter fødsel, så man slipper å få mer vondt enn nødvendig med tanke på tørking.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 jeg skal i alle fall ha med min egen hodepute,får kink i nakken av sykehus puter
vero:o) Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 mårenkåpe er det noe og ha med kansje ?
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 De fleste sykehus låner ut morgenkåper tror jeg. (ialle fall SUS), men den de har er ganske utvaska og tynn i stoffet, så den varmer ikke så mye. I tillegg til det dere har skrevet, kan det også være lurt å ha med manuell brystpumpe... Jeg hadde SINNSYK spreng forrige gang, og det var alltid fullt på pumperommet. Dessuten var de elektriske pumpene de hadde på barsel vonde å bruke, og jeg fikk ikke ut så mye. Inbiller meg at det er litt lettere med en håndpumpe.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #13 Skrevet 3. november 2007 Når du pakker klær til deg selv så er det viktig å ha med nok truser i tilfelle krisen skulle være der. Jeg har fått en elsk på Bjørn Borg boxerne siden de sitter så utrolig godt på min bakende som alltid har vært ganske rund:P Med tanke på klær til baby har jeg pakket ned litt skift i tilfelle vi vil ha på han litt klær i tilfelle besøk og eventuelle bilder osv. Jeg har pakket slik vi har litt å velge i hvertfall.. Bleier og yttertøy har jeg også pakket. Har 1,5-2 timers reise fra sykehuset og hjem så jeg satser på å ha med alt vi trenger slik vi ikke mangler noe. Kommer også til å pakke ned Joggebukse og t-skjorte til samboer siden han mest sannsynlig kommer til å være like svett som meg under fødselen:P Et bra tips er å ha med et helseteppe eller et pledd hjemmefra! Da får den lille bli vandt til lukten hjemmefra noe som visst nok anbefales:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå