bambi på isen Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Vår lille søte frøken har virkelig forandret seg de siste ukene, vi håpet at hun skulle gli glatt gjennom trassen, men det ser ikke ut til å gjøre det nei!!! Kjenner at tålmodigheten begynner å bli brukt opp her, vi har en på 6 år (som virkelig kom i 6 års trassen nå i høst), og en på snart 4 som har vært trassig siden han var 18 mndr!! Så nå når lille frøkna hra begynt kjenner jeg virkelig at dette har orker jeg ikke, har igrunnen mest lyst å flykte fra alt til tider!!!!!!!!!!!!!! Alt som skal gjøres blir en kamp, påkledning, avkledning, pussing av tenner, mating, levering i barnehagen (takk å pris for at vi har barnehageplass), osv. osv!! Gode råd mottas med takk, for å klare å takle et tredje trassig vesen i dette huset!!!!!!
Gjest Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Høres slitsomt ut. Klare regler er vel det som skal til. Og så må man kunne le litt av trassen også. Man blir jo helt utkjørt om man skal bli like ofte sur som ungene er trassige.
bambi på isen Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Noen ting klarer vi å le av, og noen ting får lille frøkna bestemme selv!! Men visse ting er vi bare nødt til å bestemme, og da kommer viljen frem gitt!!!! Er nesten utrolig hvor mye vilje en liten kropp på snart 2 år har!! Jeg ser hun går i "god" lære hos brødrene sine, gjør de noe, så gjør hun det samme, enten om de trasser eller går på do, det er en liten skygge av brødrene!! De siste gangene jeg har levert henne i barnehagen, har hun hylt å skreket osv, vanligvis har hun bare sprunget rett inn, noe hun gjør når pappan leverer, tror det blir hans oppgave å levere henne en stund framover, så kan jeg levere de 2 andre!!
alvis Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Vi har en gutt på 2, 5 år og her merker vi også trassen godt! Det er en evig kamp å få på ham klær og ny pleie. Han vil bestemme alt og gjøre alt selv. Her hjelper det å være konsekvent hver dag, til alle tider og om alt! Vi lar han bestemme små ting som f.eks. hvilken frukt han vil ha med til barnehagen, om han vil ha blå eller grå sokker på o.s.v. Det setter han pris på. I tilegg hjelper det hvis vi sier fra i god tid før ting skal skje. Vi sier " nå skal vi snart bytte bleie", eller " nå kan du bade litt til og så skal du opp", "nå kan du snart slå av Tv:n fordi vi skal spise frokost" o.s.v Men dette er prøvelse noen dager. Lykke til med trassen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå