Gjest Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hvis man starter dagen (som febersyk) på 39,9 har man vel strengt tatt litt lite å gå på når feberen skal stige utover ettermiddagen?
Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Hvis tempen din stopper ved 40, har du ingenting å frykte=)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Den er ikke min, da, men den kommer neppe til å stoppe. Var 40,4 i går ettermiddag. Herre.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Er det på et barn, så mulig feberfantasiene vil komme, hvis den stiger over det. Selv har jeg hatt opplevelser her både med kaptein sabeltann og andre figurer=)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Jotakk, da kommer det kunstneriske fram - fikk hele Geitekillingen som kunne telle til ti fortalt ordrett og hektisk og hypert i natt sånn i ettida...
Gjest Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Så lenge feberen går ned med febernedsettende, går det vel greit og ikke h*n har hatt feberen mer enn 3-4 dager. I tillegg til at feberfantasiene holder seg til hva alderen tilsier for den syke.He he=)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Neida, det er ingen fare sånn sett, men jeg har hatt sjuke unger i så mange år nå (ikke sammenhengende, da;) og sjelden hatt så høy temp på morran, er jo reint spennende. Kanskje jeg skal skaffe meg bijobb som bookmaker og åpne bok - så kan du sette penger på hvor høyt du tror det kommer til å gå.
Dronningen! Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Geitekillingen er en grei kar, han tar Flisa på rams her også.... *seks for pujka* Men feber er aldri lett, plutselig er den skyhøy og brått er den nede i normalt igjen. Du har min fulle sympati:o)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 He he ja hvorfor ikke tjene penger på å gå hjemme med syke barn. Har man 2-4 barn pleier det å gå på rund gang, så vidt ferdig med den ene begynner den andre osv. Kan da faktisk bli en slant det.......=)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Ikke sant? Jeg tror *seks foj pujka* hadde vært et kult nick.
Dronningen! Skrevet 1. november 2007 #13 Skrevet 1. november 2007 Skal vi ta det nicket i helgen? Sex foj PUjka (med trykk på PU!)
ragna Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 nå er vel tempen på det høyeste ved morgen og kveld. den vil vel heller synke litt utover dagen, for deretter å bygge seg opp igjen mot e.m/kveld. pleier ikke å la det gå lengre enn max 4 dager før jeg kontaker lege (har god erfaring med halsebetennelser i dette huset;/) når eldste jenta her ligger strekk ut. tar selvfølgelig også kontakt med legen om drogene ikke klarer å holde tempen under sjakk. men dette vet du, syns bare det var kjekt å skrive det og ikke minst; vann, vann og atter vann. har fått bekreftet at min visdom ang. vann har sunket inn hos eldsten; hver gang hun tar seg en slurk av vannet sier hun "åååh, nå kjenner jeg hvordan vannet renser kroppen min" hehe. god bedring til vesle-tulla;)
Willemo Skrevet 1. november 2007 #15 Skrevet 1. november 2007 Ved å gi febernedsettende utover dagen, vil det som regel holde tempen i sjakk, eller senke den. Viktigere å se sammenhengen med allmenntilstanden ogfølge med på hvor fort den stiger. Unger tåler ofte godt høy feber, men det vel du vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå