Gå til innhold

Sjalusi.Hva er det,egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vaert sjalu. Helt sant!

Saa egentlig kan jeg ikke uttale meg om det....

Men det maa da vaere en grusom ting baade for den som er sjalu,og for partneren som kanskje maa gaa igjennom det aa bli mistenkeliggjort i tide og utide uten grunn?

Maa vaere veldig vondt aa vaere sjalu ogsaa, for dem som "lider" av det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært det - det er grusomt. Og i mitt tilfelle helt urasjonelt. Brukte masse energi på noe som jeg nok selv hadde skyld i, kan man si. Men det var ikke min partner, da. Han er bare god han :-)

Skrevet

Leste nettopp at Eli Hagen var sjalu paa Kristin Halvorsen i forhold til Carl I Hagen...hehe, var jo noe aa vaere sjalu paa!?

At Kristin fks la handa paa armen hans under en debatt og sa "men kjaere deg Carl,,," det var da iallefall helt snodig at hun kunne bli sjalu paa DET!??

Saa nei,enkeltes sjalusier skjoenner jeg meg ikke paa.

At man er redd for aa miste den man elsker, det er en ting. Men hele tiden vaere paa "vakt",og se etter tegn og kjefte paa mannen eller kona si om noe helt uskyldig oppstaar,nei,det forstaar jeg ikke..,.

Skrevet

Er det noen her i verden som ikke bør være sjalu, så er det vel Eli Hagen? De har jo enda ikke sovet vekk fra hverandre, mener jeg å ha lest.

Sjalusi for å miste den man elsker er en ting, men hva med sjalusi ovenfor helt urimelige ting elers? Når jeg tenker meg om, så fikk jeg noen under svangerskapet ja... Mannens utdrikningslag var nå en ting, men da min svigermor kom og sa at hun skulle bli bestemor noen uker etter at mini var ventet, syntes jeg det var skikkelig kjipt. Helt grusomt!

Skrevet

jeg kan lett bli sjalu, hvertfall før.

det har ofte med dårlig selvtillit å gjøre.

min sjalusi har er vel og litt pga min første kjæreste, "den første store kjærligheten". han fikk seg ei venninne. fortalte meg hvor morsom hun var, at de var så like o.v.s. og dumpet meg til fordel for henne..

spesiellt i begynnelsen av forholdet med min samboer var jeg redd han skulle finne seg noen bedre enn meg (for de fleste var jo det).

Skrevet

Opplevde noe ufordragelig med eksen min. Han var sjalu,men lot ikke meg "se" det,med mindre noe utloeste det.

Han lot fks aldri noen av kameratene sine komme inn i huset vaart. I alle de 7 aarene vi var gift,gikk han UT,og sto der til de gikk,hvis han saa de komme opp i oppkjoerselen.

En av kameratene hans var kjempegrei,og jeg sa en gang helt tilfeldig at den mannen var "real nice".

Da sa han tvert at ei ung dame vi begge kjente var "sexy".

:-/ Han reagerte helt utrolig barnslig!

Og etter den dagen maatte jeg ikke finne paa nevne den mannens navn...

Merkelig greie..

Skrevet

ekstrem eks ;o)

En ekstrem eks med eksem,tok eksamen i ekstremsport sammen med ekstremisten. Men ekstremisten og eksen ble ekstremt ekstrem,og da gikk eksamen i ekstremsporten ikke saa ekstremt bra.Eksen fikk eksem,og ekstremisten fikk eksorcistens eksos i fleisen.Det sa iallefall en eskimo som sto og saa paa. Det har jeg fra Ekstrabladet!

uff,...saer humor naar man er troett!haha

Tror jeg ,maa ta meg en pepsi og en popkornpose...

Skrevet

Og det sier du, som lever i eksil sammen med en eksepsjonell mann som lager ekstraordinær hagepynt som jeg frykter at du vil eksportere med deg i en eske hjem til jul? For alt vi vet, kan det være noe ekstraterrestialt med dem!

Skrevet

Jeg var sjalu i et forhold for mange, mange år siden. Men så viste det seg jo at typen var en manipulator og at han bevisst gikk inn for å gjøre meg sjalu, ala terpe opp alle mine negative sider, for så å pressisere alle xens positive sider. Fortelle meg at dersom han noen gang fikk ei datter skulle hun få samme navnet som xen for det var så fint osv osv. Bare tull i grunn, men jeg var så ung og dum på den tiden at jeg gikk rett på limpinnen, dessuten elsket han å "strekke strikken" med andre damer i mitt påsyn. Mener selv jeg hadde gode grunner til å være sjalu i dette forholdet, for den typen var ikke rektig vettu!

I årene som fulgte fant jeg meg skikkelige mannfolk og har ikke vært sjalu ett sekund. Men jeg har følt på det en gang i tiden og vet at den rette situasjonen kan frembringe dette igjen, men da må først mannen min ha rotet seg borti ei annen dame og innledet et forhold til henne tror jeg og da er vel ekteskapet uansett historie... :)

Skrevet

:-o

Der sier du noe!!

;o) Men hjem skal jeg.

Har spurt han ut om Area 51.

Mens han sov.......haha

(han har vaert der i militaeret)

"Did you ever see the aaaaaaaaaaliens?"

saa kom det klart og tydelig,mens han enda hadde oeynene igjen:"You know I cant tell you that!"

lov aa proeve seg...

Prates! Skal se om jeg faar sett noe nrk.no greier etterpaa.

Skrevet

Og det haaper vi aldri skjer ;o)

Skrevet

Hihihi... Det ER lov til å prøve ja, men jeg tror du har en hard nøtt å knekke der... thihi

Skrevet

Heehhe, henger meg på NL sin konklusjon der ja :-)

Skrevet

Hehe jeg fikk skikkelig utskjelling jeg fra ei tidligere venninne fordi jeg vaska hybelen min til helga. Det var jo selvfølgelig fordi kjæresten hennes skulle komme på besøk at jeg vaska det rommet....

kunne ikke snakke med fyren engang før hun var fly forbanna på meg. Var så vidt vi fikk lov å si hei.

Kan ikke skjønne hvorfor han ikke holdt ut gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...