Gå til innhold

var er dine mål/håp for dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ønsker du å oppnå?

mine ønsker for mine barn er at de:

-har selvtillit og tørre å stå imot

-har gode sosiale antenner (får gode venner, "forstår" folk)

-mestrer skole (og etterhvert jobb)

-har medfølelse og er omsorgsfulle

-kan se fremover og slippe fortiden (ikke bære dvele)

-har evnen til å tilgi (hat er værst for den som bærer det)

-er fornuftige anlagt (økonomisk, ingen dumme vågale sjanser, ikke gjør ulovlige ting o.l.)

-er positive, klarer å se den lyse siden

kort sagt, jeg håper mine barn blir lykkelige.. jeg håper de velger de rette veiene i livet og tar kloke valg som passer dem personlig..

på mange punkter håper jeg de er stikk motsatt av meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de alltid klarer sette pris paa det de har.

Haaper de aldri ser ned paa andre mennesker, og at de aldri traakker paa dem som ligger nede...

Jeg haaper at de aldri mister barnetroen.

Jeg haaper de alltid har noen som er glad i dem =o) Selv etter at jeg blir borte.

Det var mine oensker og haap for mine barn i korte trekk...

Skrevet

der sa du noe nothernlights, jeg ble inspirert og vil tilføye noe på lista mi:

-alltid alltid føler seg elsket

-alltid har med seg barnlige gleder (som å glede seg til jul selvom man er 50..)

Skrevet

Hva jeg ønsker å oppnå? Ser ikke på barna mine slik jeg da, men jeg håper de holder seg laaaaangt unna narkotiske stoffer, holder seg på rett side av loven, forblir friske og skadefrie, får seg en utdannelse og en jobb.

Mye av det du ramser opp tror jeg kommer "av seg selv". Mye har sef med personlighet å gjøre og om de er disponible for feks psykiske lidelser etc, men har man selv et lett og positivt sinn feks tror jeg dette i stor grad smitter over på barna. Klarer de ikke slippe fortiden, mangler selvtillit etc skal de til psykolog så raskt jeg klarer å snappe det opp! :) .

Skrevet

Jeg håper han (og kanskje med tiden de?) blir lykkelig og lever livet ut i fra sine egne valg. Jeg vil alltid elske han, og det håper jeg han setter pris på. Så kommer jeg til å hjelpe han videre i de valgene han tar, antakeligvis etter hvordan jeg ser på dem( valgene) :-)

Skrevet

stratos: ser ikke på barna dine slik? sikter du da til spørsmål om hva du ønsker å oppnå? prøver du ikke å oppnå noe med oppdragelsen, som f.eks. at de blir høflige?

Skrevet

Jeg ønsker at hun skal bli et lykkelig menneske....og alt hva det innebærer (på godt og vondt)!

Skrevet

Jeg håper ikke jeg prøver å oppnå noe gjennom oppdragelsen annet enn å hjelpe de til å bli selvstendige, snille og fornuftige mennesker.

Skrevet

At de har empati og er snille, at de ikke blir mobbet, at de blir sikre på seg selv og tørr å stå for sine valg. At de ikke blir kriminelle eller rusmisbrukere, at de slipper å få alvorlige sykdommer ellerskader. At de får gode venner og en kjekk omgangskrets.

At de er noenlunde fornøyd med livene sine.

Skrevet

I grunn motstander av å sette "mål" for mine barn.

Men jeg har ønsker for dem som:

At de får et godt liv

God helse

Finner noen å dele livet sitt med, hvis de selv ønsker det

KLarer å realisere det de selv vil

Holder seg unna rusproblemer

Ikke skader andre

Lever til de blir gamle og mette av dage, lenge etter jeg selv har krysset over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...