Liaes Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hva skjer ved første gynekolog time når man har startet utredning? Skal dit om ei uke og lurer på om det er noe spesielt man må være obs på? Takk for svar:)
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt men ønsker deg lykke til:o) Går sikkert veldig bra..
Liaes Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Takk for det:) Håper veldig på at det bare skal være en feil det er veldig lett og rette på, men får se... Krysser alt som krysses kan!
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Skjønner:o) Vi skal og be om utredning etter nyttår om det ikke har klaffet for oss innen det:o)
Liaes Skrevet 1. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2007 Håper det ikke er noe alvorlig da:) Hvorfor har dere ventet så lenge med utredning da?
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 For vi beste oss for å prøve først.. Når vi hadde prøvd ett år ca så ville vi ikke kontakte legen enda.. Prøve å stresse litt mindre og tenke mindre på det.. Så har dt ikke skjedd noe før nyttår så blir det legen neste:o) Pluss er redd for at vi skal få den beskjeden om at vi ikke kan få barn osv..
Liaes Skrevet 1. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2007 hoff.. ja.. skjønner det! er ganske så nervøs selv! men etter 2sa kan jeg likeså godt finne ut av det!
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Ønsker deg lykke til ihvertfall:o) Hold oss/ meg oppdatert da:o)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Vi også prøver å bli gravide. Har bare prøvd i noen mnd.Hvor lenge skal en prøve for førstegangsprøvere før man går til utredning. Det værste som kunne skje, føler jeg, er visst jeg ikke kan gi kjæresten min vårt barn!!!
kattungen Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Har selv vært utredet så kan jo si hva som skjedde med meg selv om det sikkert er forskjellig praksis. Første time hos gynekologen hadde vi en samtale om syklus osv. Så en GU med ultralyd, der hun kikket på eggstokkene og rundtomkring. På meg ble det oppdaget noe atypisk, derfor ble jeg sendt til kvinneklinikken på Rikshospitalet. Fikk også informasjon om hva som skjedde videre i systemet av gynekologen. Mest sannsynlig vil gynekologen henvise deg videre. Og vær oppmerksom at det er kø i systemet hvor enn du blir henvist, så ting tar litt tid. Vet ikke om du skal være obs på noe, men ville hatt med meg oversikt over syklus, evt tempskjema hvis du har brukt det. Du kan evt ha med deg kjæresten/mannen som er der under samtalen. Man kan jo være litt følsom/stressa og da er det greit at en til hører/tolker hva gynekologen sier. Lett å misforstå eller tenke veldig negativt i en sånn situasjon. Men nå vet jo ikke jeg noe om deg, dine forventninger og hvordan du takler ting, så se ann selv hva du har behov for selvfølgelig. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå