Gå til innhold

uff, hvordan skal jeg klare dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har vært hjemme siden før Anniken ble født (sykemeldt) men begynner i ny jobb i morgen. og jeg klarer ikke se for meg hvordan jeg skal klare dette... hun sovner sjelden før 3-4 om natta og står gjerne opp tidlig også... kommer aldri til å få mer enn 4 timer søvn...

nå er det påan igjen.

har gitt mat, sovnet og våknet med en gang jeg la henne i senga

vært på tre trilleturer i dag. sovnet, våknet med en gang vi kom inn igjen

gitt sukkervann, slutta og grine men nekter å sove- ligger og maser for seg selv

rugget vogna/kjørt over dørstokk - nekter å sove da også, bare grining...

skjønner ikke hvordan jeg skal takle dette jeg... uff, vet det er sånn det er å ha baby, men det er jo vanskelig når man er midt oppi det...

nå tror jeg faktisk hun sover litt, men er vel ikke lenge før hun våkner igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg i seng! :)

Hmm, er hun så plaga med magen, stakkar? Jeg prøvde soneterapi på eldstedatra da hun var baby, hun hadde kolikk. Det funka. Kanskje det funker for dere og? Skjønner godt at du gruer deg..

Skrevet

ER sånn det er desverre :) men det går over. MÅ bare holde ut sånn helt i førsten. Når dere får gode rutiner på måltider vil søvnen falle i rutine også etter en stund. Det er hvertfall min erfaring.

Skrevet

kan trøste deg med at hun blir jo større, og ting blir bedre etterhvert..at det er bare nå i begynnelsen det blir litt travelt :)

Skrevet

Dette klarer du! Du er jo en av de mest strukturerte og pågangsmot fulle jeg vet om!!! Om noen klarer det så er det deg!!

Småen var og forresten slik som Anniken. Gråt hele tiden og ville ikke sove. Hadde bare noen små dubber innimellom. Det er slitsomt, men man kommer gjennom det.

Har du forresten fått sjekket nakken henns? Kiropraktor eller osteopat?

Skrevet

Du kommer deg gjennom d, men d er tøft når d står på...men skal love deg at når Anniken nærmer seg 3 mnd kommer ting til å stabilisere seg og alt blir litt lettere...D haar jeg fått høre hele tiden, og d skjedde hvertfall hos oss...før måtte vi gjerne gå og bysse halve natten, og jeg fikk aldri sammenhengende søvn...

Bare pass på at du får lagt deg nedpå litt når Anniken sover på dagtid, drit i husarbeid etc...DU trenger hvile :)

Skrevet

Hvis babyen sliter med magen og du er trøtt så legger du deg i sofaen med babyen på magen oppå brystet ditt... Da får du slappet av og baby vil mest sansynlig sovne! Effektivt og utrooolig kos!!! :-D

Skrevet

hehe der våkna hun igjen gitt. ligger og småprater borti vogna...

arøøøøøøø--- hehe...

uff, jeg får gå på tur igjen da...

det går vel over etterhvert.

hadde gått helt greit om hun bare våknet for måltider om natta men når hun ikke skal sove i det hele tatt blir det litt slitsomt... jaja god trim er det ihvertfall!

Skrevet

mi første fødte tullet veldig om natta i 3 uker..da hun var 1mnd gammel..sovenet mellom 2 og 4 om natta..vil si ho våknet i 10-12 tiden om kvelden og ville ikke sovne før ho var mellom 2-4 om natta

Da var jeg sliten, men etter 3 uker rettet det seg..da hun var 3mnd så gikk ting myyye bedre..er de 3 første mnd som er værst..

Skrevet

Takk for svar jenter=)

var borte og rugget litt på vognen igjen nå og da sovnet hun. varer sikkert ikke lenge men... kan jo være det blir en grei natt dette da=)

Skrevet

hei... å jeg kjenner til dette...Min gutt hadde også en del vondt i magen, de første ukene sovna ikke han heller før 4-5 tia på natta (bare med små dupper på 10 mnin eller noe) SÅ gikk det over til klokka 2, så 11..:)Han hadde ikke kolikk heller.. Nå legger han seg i 7 tia... Det var SLITSOMT... huff husker jeg og grua meg til sambo skulle på jobb igjen, han var bare hjemme med oss 4 dager han da:/ Men det gikk jo det også, han hjalp meg en del på natten fordet, og på dagen gikk jeg rundt og bar på han, hendte jeg sovna med han på magen på soffan. Han kunne godt sove så lenge det var med meg:) På natta også måtte han sove med oss, nekta plent og sove i egen seng, men det fungerte igrunn greit, bortsett fra at jeg sov litt dårlig med å ha han der... Men hadde ingen problem med å legge han i egen seng når han ble litt større...

Vi prøvde også sukkervann men tror det funka lite...

Det vi fann ut etterhvert var at han sovna mye lettere med en koseklut, en gassklut som vi la med hodet hans:) Ikke sikkert det funker for annikken da men...

Uff du får prøve å komme deg gjennom det, du klarer det nokk fint skal du se, det blir bedre!!:)

Klem til deg:)

Skrevet

Så lenge hun bare babler for seg selv trenger dere ikke går tur. Der skjemmer du henne bort, det er sant at enn kan det, for barn blir vant med sånne vaner. Og derfor skriker hun visst hun ikke kjenner bevegelse. Og sammenhengende søvn kan enn heller ikke regne med når enn har baby, jeg lærte det da jeg hadde sønnen min baby at jeg sov når han sov og da fungerte jeg ganske bra. Ja det er slitsomt å legge seg midt på dagen når babyen sover men av og til har enn ikke annet valg skal enn fungere.

Og det er viktig å ta opp barnet så det får rapet godt før hun får mer mat, for det er ofte luft som kan plage den lille og derfor er det viktig å få rape godt også i måltidet. Og kanskje dere da kan unngå magevondt hos babyen.

Alt ordner seg, ja det er slitsomt å måtte være alene for å ta seg av babyen om natten men de fleste mødre må jo det når pappan er på jobb om dagen og trenger litt søvn.

Da lillegutt var baby fikk jeg avlastning i helgene av samboeren min og det kan jo din mann også gi deg når han har fri. Lykke til

Skrevet

For all del: Sov når babyen sover!

Ta babyen med deg i senga, koble ho til puppen (viss ho får pupp) og slapp av mest mulig. Viss ikkje pupp - sitt/ligg halvt oppreist i senga med baby på brystet, gjerne med lite tøy på både deg og baby. Prøv å sove.

Eg veit at det ikkje er nokon trøst no, men det blir bedre etter kvart...

Skrevet

En liten baby vet ikke selv hva som er dag og hva som er natt, og det er det vi foreldrene som må lære de. Hvis du går turer og sitter i stua med mye lys om natten kan det bli vanskelig å lære Annikken at man skal sove om natta.

Jeg hadde mini i sengen sammen med meg om natten, og bestemte at fra 23 til 08 er det natt. Da holdt vi oss på det mørke soverommet s¨lenge det var mulig. Minst mulig oppmerksomhet, og mest mulig pupp og andre rolige aktiviteter.

Hvis det virkelig ikke gikk å ligge i sengen gikk vi opp på stuen, men da med lyset av.

Gradvis lærte han seg at man skal sove om natta.

Min sønn er nå 19 mnd, men sover enda ikke hele natten. Er gjerne våken to til tre ganger enda., og ligger da og gråter i halvsøvne i en halvtimes tid før han sovner.

Kjæresten min studerer i en annen by, så mesteparten av tiden er jeg alenemor og student.

Selv om jeg knapt har sovet en hel natt på to år går det utrolig bra. Man blir liksom vant til det, men det tar nok litt tid.

Forstår godt at du synes det blir litt skummelt å være alene med henne. Det syntes jeg også i starten, men man blir vant til det også.

Lykke til

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men det er ganske vanlig at de ikke liker å bli lagt alene. Har du prøvd å samsove? Ville prøvd det, da kan det henne hun finner en helt annen ro, og det er koselig for dere begge. Bare husk at det anbefales at barnet ligger under sin egen dyne når man samsover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...