Gå til innhold

Kontroll


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når begynner jordmor eller eventuelt lege å sjekke "oppi" der? Blir det gjort før fødselen er i gang? Gruer meg sånn til det... Har aldri vært på GU undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 2 uker før fødsel vil lege/jordmor ta en undersøkelse på hvor langt nede barnet ligger etc. Dette bestemmer du selv, du blir ikke tvunget til det. Hvis dette er 1.gang, forstår jeg at du gruer deg litt. Dersom du velger å gjøre det, prøv å slapp av og ikke spenn deg. Heldigvis går undersøkelsen fort.

Skal selv på GU undersøkelse om 2 uker, har gjort deg før, men gleder meg ikke akkurat. Synes det er greit å få en status.

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. venter nr to ,hadde ingen gu undersøkelse første gang,har ikke hørt om det før nå. ble undersøkt neden til første gang jeg var hos legen i uke 10. Ikke gru deg dette går så fin skal du se lykketil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig forskjellig fra lege til lege... Noen blir sjekka og tatt prøver av ved GU på første svangerskapskontroll, noen blir sjekka helt mot slutten og andre blir aldri sjekka mens de er gravide.

 

Men 6 uker etter fødsel skal ALLE sjekkes ved GU. De skal ta celleprøve og sjekke at det ser greit ut etter fødselen, sjekker også ekstra om du har sydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...